Sv: Passe på så han ikke blir homo ...
Fint innlegg Lisa. Men dette med heteronormativiteten i samfunnet er jo nettopp noe av det som alle medlemmer i samfunnet kan forandre på ved å tenke annerledes om seksualitet. F.eks. ved at vi ikke tar det for gitt som foreldre at våre barn skal vokse opp og bli heteroseksuelle. Jeg synes det er en stor verdi ifht mine barn at vi har lesbiske par i vår vennekrets, fordi ungene da vokser opp og ser at noen familier består av mamma, mamma og barn, og det er like ok og naturlig som mamma, pappa og barn. ("Dessverre" har vi ikke noen homofile par i den nærmeste vennerkretsen vår. Skulle nesten ha "kvotert" noen inn... :sarkastisk: ) Selvsagt er det bare en liten motvekt til alt de møter ellers i barnelitteratur osv som tar for gitt at det er mamma, pappa og barn som gjelder, men dog. Jeg prøver i alle sammenhenger der det er naturlig å si til mine barn at når de blir voksne så kan det hende at de vil gifte seg/bo sammen med en av motsatt kjønn, eller en av samme kjønn. Naturligvis er det ikke "revnende likegyldig" for meg hvilken seksualitet mine barn har, men det er jo fordi jeg er utrolig opptatt av alle slags sider ved barna mine, og naturligvis ønsker jeg ikke at de skal møte fordommer og problemer dersom de ikke lever et hetrofilt liv. Men jeg går ikke derfra til å ønske at de ikke skal være homofile eller lesbiske, det gjør jeg ikke.
|