Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Passe på så han ikke blir homo ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-10, 13:39   #11
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Passe på så han ikke blir homo ...

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

... så blir det litt stillhet før det kommer en dustekommentar som "åh ja, naboen min er homofil" eller "jeg har et søskenbarn som er homo" ..

Det der mener jeg er kanskje det mest åpenbare tegnet på at homo ikke er så normalisert som man skulle tro ut fra tabloider og ukeblader. Det skjer fascinerende ofte at når jeg nevner kone og barn, ses det på som en betroelse, og gjerne en invitasjon til at "nå må vi snakke litt om homofili, dere" i stedet for bare å snakke om kona og ungen som man ville gjort i en streitere konstellasjon.

Det bidrar selvsagt til å øke minoritetsstress, siden man da hele tiden blir gående og være seg bevisst begrepsbruk og hva man har sagt og ikke sagt.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:09.