Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barnevernet - barn med fedmeproblem (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-07, 13:39   #24
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevernet - barn med fedmeproblem (VG)

Opprinnelig lagt inn av kie;226756Jeg vil tro at barnevernet:[LIST=1

[*]Registrerte vekten.[*]Spør seg hvordan omsorgspersonene forholder seg til dette.[*]Finner ut av hvilken rolle omsorgen jenta har fått frem til nå har spilt i forhold til utviklingen av vekten.[*]Innhenter opplysninger fra medisinsk sakkyndige.[*]Foretar en vurdering av dagens situasjon.[*]Foretar en vurdering av hvordan barnet evt. kan hjelpes i hjemmet.[*]Tar en endelig avgjørelse om hva som er til barnets beste. Omsorgsovertakelse er såpass traumatisk for barnet at det skal en del til før det blir det beste av dårlige alternativer.[/list]

Jeg VIL også tro at barnevernet har gått grundig til verks, og jeg går ut i fra at de har det. Men samtidig er det ikke til å stikke under en stol at også barnevernet gjør feil noen ganger, og at også barnevernet kan forhåndsdømme mennesker. Jeg syns det blir feil å ukritisk stole på at barnevernet har gjort en riktig jobb, når det er åpenbart at de mer enn en gang har gjort feil. Så for å snu på flisa kan det godt hende at prosessen i barnvernet egentlig har vært sånn:

1. Skolen, helsesøster eller andre sender en bekymringsmelding til barnevernet fordi jenta er overvektig, og de kan ikke se om foreldrene gjør noe for å løse problemet.

2. Barnvernet registrerer bekymringsmeldingen, og konkluderer med at SÅ kraftig overvekt MÅ være omsorgssvikt, for hvis det ikke var omsorgssvikt ville sikkert foreldrene bedt om hjelp selv.

3. Barnevernet vil overta omsorgen for barnet.

Det KAN også ha vært sånn, og på mange andre måter. Barnevernet er ikke ufeilbarlige.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.