|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Barnevernet - barn med fedmeproblem (VG)
Kanskje. Det er vel ikke helt avklart. Jeg syns pendelen svinger voldsomt på det der. Uansett gå det an å drikke skummet eller ekstra lett melk. Da får man masse av gevinstene, uten fettet.
|
|
|
#142 |
|
Ser lyst på livet
|
Det er sant. |
|
|
|
|
|
#144 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Barnevernet - barn med fedmeproblem (VG)Dette er en trist og utrolig vanskelig sak.
Sist redigert av Miss Norway : 05-02-07 kl 14:58. Årsak: Rettet noen stygge stavefeil... |
|
|
|
|
|
#145 |
|
Ustabil
|
122 kg er mye, ja, ingen tvil om det. |
|
|
|
|
|
#147 |
|
Kidding, right?
|
Nei, det finnes nok tilfeller der det ikke er sånn ja. Der det rett og slett bare må eksperthjelp til kombinert med miljøendring.
|
|
|
|
#148 |
|
Leser
|
Jeg er enig i at jentens vekt alene er grunn god nok for BV å gripe inn med tiltak. Jeg tviler derimot på at det er jentens vekt alene som er grunn til omsorgsovertagelsen. Og det var vel det som var utgangspunktet for diskusjonen. (Nå har jeg ikke nilest den så det er godt mulig at jeg har misset ett og annet.)
|
|
|
#149 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: Barnevernet - barn med fedmeproblem (VG)Miss Norway sier det jeg mener. Veldig godt innlegg. |
|
|
|
|
|
#150 |
|
Ringskrømt
|
Grunn til hjelp - ja, til overtagelse? Nei. |
|
|
|
|
|
#151 |
|
Princess Skids and Scars
|
Uten å vite noe mer om denne spesifikke saken enn det du gjør, vil jeg tro at barnevernet har prøvd det meste før de tar barnet. Jeg vet selvsagt ikke, men det forundrer meg stort om de ikke har det. |
|
|
|
|
|
#152 |
|
Ringskrømt
|
Jeg svarte på dette:
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
Princess Skids and Scars
|
Er ikke sikker på om jeg følger deg helt nå. Selv om jeg skriver overvekten alene så innkluderer det selvfølgelig grunnen til at hun er overvektig. |
|
|
|
|
|
#154 |
|
Leser
|
Enig med deg. Jeg tviler faktisk på at overvekten alene er grunnen til omsorgsovertagelse. Fedmeproblemer bør i utgangspunktet være mulig å behandle hjemme, med mindre det er spesielle faktorer til stede.
|
|
|
#155 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, men da sier du jo i grunnen det de andre sier også? At ikke overvekten i seg selv er grunnlag, men den manglende oppfølgingen av den? Og muligens også hva som har medført det?
Overvekten er dette barnets "beinbrudd".
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#156 |
|
Ustabil
|
Jeg VIL også tro at barnevernet har gått grundig til verks, og jeg går ut i fra at de har det. Men samtidig er det ikke til å stikke under en stol at også barnevernet gjør feil noen ganger, og at også barnevernet kan forhåndsdømme mennesker. Jeg syns det blir feil å ukritisk stole på at barnevernet har gjort en riktig jobb, når det er åpenbart at de mer enn en gang har gjort feil. Så for å snu på flisa kan det godt hende at prosessen i barnvernet egentlig har vært sånn: |
|
|
|
|
|
#157 |
|
Yes, we can!!
|
Nei, og det er derfor det må gjennom flere instanser før det avgjøres endelig. Hvis BV har gjort ting "riktig", for eksempel som Kie skisserer, så er det grunn til omsorgsovergtagelse. Har det skjedd som du beskriver så vil vel retten dømme mot omsorgsovertagelse.
|
|
|
#158 |
|
Ustabil
|
Helt enig. Men jeg kan godt forstå at advokaten (foreldrenes advokat) går ut med saken i media. For avgjørelser i disse instansene er ofte nokså lukkede affærer. Jeg skjønner godt at han vil fremme diskusjonen. |
|
|
|
|
|
#159 |
|
weird
Sv: Barnevernet - barn med fedmeproblem (VG)Som Polyanna sier så er det ikke barnevernet som avgjør dette alene.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#160 |
|
weird
Klart han vil. Han representerer en side av en sak og ønsker et visst utfall.
|
|
|
![]() |
|
|