Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Streikerett?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-10, 11:12   #10
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Streikerett?

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Funksjonstillegg er jeg helt for, altså.
Det jeg ikke liker, er at man får personlige tillegg som kompensasjon for tidsbegrensede tilleggsoppgaver, hvor tillegget består som en del av grunnlønna selv om man ikke lenger utfører tilleggsfunksjonen. Det mener jeg bremser lønnsutviklingen hos f.eks småbarnsforeldre og syke.

Jeg har fått personlig tillegg mens jeg var småbarnsforelder, (da jeg jobbet i u.skolen) men jeg mistet det selvfølgelig da jeg kom over i vg.skole. Fikk et nytt et for noen år siden, riktig nok. Jeg ser ikke noe som helst galt i at folk som yter en ekstra innsats (for det er stor forskjell på hvor mye den enkelte lærer gidder, og man trenger slett ikke alltid være småbarnsforelder eller syk for å ikke orke å løfte enn finger for mer enn det man minimun må gjøre.) får et personlig tillegg. Arbeidskapasiteten er forskjellig, og det blir litt feil hvis to som legger veldig forskjellig innsats ned i jobben sin skal ha akkurat samme lønn. Man er ikke småbarnsforelder eller syk hele livet, så alle har i teorien muligheten for å jobbe for slike tillegg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:09.