Sv: Når er man fattig?
Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.
Jeg lånte meg sykkelvogn til flytting i studietiden. 
Det med flytteutgifter var ikke hovedessensen i mitt opprinnelige innlegg. Men når det først ble en diskusjon ut av det kan jeg gjerne fortsette.
Vi har ved tidligere flyttinger håndtert flyttelasset vårt selv og dermed brukt en mindre sum på flytting. Vi har da hatt mye mindre å flytte på, og vi har flyttet innad i samme by. Denne gangen flytter vi over 80 mil unna, vi har fire barn under skolealder, ingen barnevakter der vi bodde og ikke minst, han jeg bor sammen med er borte i åtte uker i forbindelse med jobb. Jeg og mine veninner hadde ikke hatt sjans til å bære ned svære kjøleskap, klesskap, fryser, senger osv. fra 4. etasje i blokk uten heis. Vi kjenner ingen som kan kjøre lastebil og dessuten tror jeg ikke vi hadde fått med oss alt i en slik lastebil man kan leie heller. Derfor har vi valgt å engasjere flyttebyrå. Og jeg tror ikke at det er så uvanlig å leie flyttebil siden jeg stadig ser Hasselberg sine biler ute på veien.
Jeg forstod ut i fra diskusjonen at dere mente at denne kvinnen burde flytte til et sted hvor hun får lavere boutgifter. Og da må hun vel ut av Oslo siden leieprisene også er skyhøye der. Søsteren og svogeren min betaler for eksempel 15 000 i leie for 80 kvm på Hasle.
Og grunnen til at jeg sitter her midt på natta er at jeg har syk baby som kun vil ligge ved puppen. 
Vi har aldri betalt 45000 for flytting, det kunne ikke ramlet meg inn å betale det engang.
Jeg flyttet for meg selv for 2 år siden, bærte seng, fryser osv alene opp i 3 etasje, sofaen fikk jeg hjelp til.
Når vi flyttet gangen før det, hadde vi en gutt på 8 mnd som klatret overalt, men vi fikk da pakket , lempet ut i en leid bil og kjørt hit med det.Å fikk hjelp når vi kom hit.
Har aldri hørt om noen som har betalt 45 000 for flytting før, selv om de har flyttet halve Norge rundt.
Det finnes mange leiligheter som er billigere, kanskje ikke den standarden man egentlig ønsker men noen ganger må man prioritere.
|