|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når er man fattig?Jeg hadde vært kjempeglad om jeg hadde fått like mye utbetalt som henne, og jeg er siv. øk. |
|
|
|
|
|
#143 |
|
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når er man fattig?
Siden flytteprisene våre er av så stor interesse kan jeg jo legge til at dette var det billigste tilbudet vi fikk. |
|
|
|
|
|
#144 |
|
Passiv
|
Sv: Når er man fattig?Veslemøya - du går fullstendig glipp av poenget. Det er ikke at byrået ditt var for dyrt det diskuteres. Det er det å i det hele tatt bruke et byrå - de fleste gjør dette helt selv. I verste fall betaler de noen av gutta på jobben en kasse øl eller noe for å lempe ned de tyngste tingene - resten ordner man på egen hånd i noen tilfeller med unntak av å leie en stor bil for selve kjøreturen. |
|
|
|
#145 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når er man fattig?Selvsagt koster det mye å fly og bruke byrå til å ordne alt. Men man kan også leie flyttebil/lastebil osv og fikse alt selv. Det finnes alternative måter å gjøre ting på- jeg tror det er det som er poenget til de fleste her.
|
|
|
#146 |
|
Poenget mitt er at det ikke er så enkelt for alle å gjennomføre en flytting. Det er faktisk ikke alle som har så mange hjelpere som alle dere her i tråden her har. Og det trenger ikke å gå så lett med koordinering av salg av bolig og leie av ny bolig. Jeg er i den heldige situasjonen at jeg og alle barna får bo hos mine foreldre i en overgangsperiode. Vi har enda ikke fått solgt den gamle leiligheta vår som vi betaler 15 700 kr i mnd på. Men ja, vi har foreløpig råd til det siden vi er to voksne med full inntekt. |
|
|
|
|
|
#147 |
|
Du er kjempesterk. Jeg er 163 cm høy og veier noen og femti kilo. Hvis jeg skulle bært vårt 2 meter høye fryseskap ned fire etasjer hadde nok muligheten for å få skapet over meg og dø vært veldig stor. |
|
|
|
|
|
#148 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#149 |
|
© All rights reserved
|
Hun betalte ikke flybilletter - hun kjørte. Og brukte selvfølgelig ikke byrå, men gjorde jobben selv.
Dumhet er dyrt, ja. I og med at en reiseforsikring hadde gjort det hele gratis... |
|
|
|
|
|
#150 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#151 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Når er man fattig?Nå er det vel ikke flytting og flyttekostnader som egentlig er greia her, men når det nå er det vi har gått over til å diskutere så skyter jeg inn at det har jo noe å si hvor langt man flytter. De fleste klarer å flytte innenfor sin egen by og også litt lenger med hjelp fra venner. De færreste klarer kanskje egenhendig å flytte en hel familie fra eksempelvis en enebolig og til et sted på den andre kanten av landet? Da trenger man nok hjelp, kanskje av profesjonelle og ikke bare venner.
|
|
|
#153 |
|
Ja, jeg er nok det. |
|
|
|
|
|
#154 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Beklager at jeg sier det, i og med at jeg ikke kjenner deg, men du høres litt tafatt ut akkurat nå.
|
|
|
#155 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Når er man fattig?Vi kuppet en stakkars ung gutt (han så muskuløs ut da.
|
|
|
#156 |
|
can-jur
|
Sv: Når er man fattig?Det damen i artikkelen burde gjøre er, å gå i seg selv, finner sine kvaliteter, blitt en grunder og startet med en tilleggsnæring.
|
|
|
|
#159 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#160 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Men det er jo det hun gjør.
Skulle tro at det var like slitsomt som å flytte, så kanskje flytting ikke er et alternativ, av grunner som ikke komme frem?
|
![]() |
|
|