Sv: I lys av en del andre tråder
Opprinnelig lagt inn av kie, her.
Veldig, veldig mange overgrepsofre har sex de egentlig ikke har lyst på (selv om de later som om de har det) og helt uten å få kontantkort etc. for det. Jeg ville ha blitt meget betenkt om min tenåring stadig vekk hadde sex med andre og allerede påstod at hun klarte å ha "sex uten følelser" osv. Altså kompissex.
Det vil ikke nødvendigvis si at det var noe galt, men sjansen for at det skulle være det ville være såpass stor at jeg ville tatt hele atferden som et eneste stort varselssignal og prøvd å finne ut av det. Jeg synes det er tragisk dersom man i tidlige tenår allerede er så blasert at man bruker sex på den måten.
Ja, og jeg er ikke uenig i det. Men igjen, da har man sex for å oppnå noe annet et tilfredstillelse av egene seksuelle lyster. Feks sex for å bli akseptert, populær, følelse av å ikke være verdt mer o.l. Det vil jo da si at man bruker sex som en byttevare, og det blir igjen et overgrep.
Mitt innlegg var et svar på om det er ok og bruke sex som byttevare, jeg synes ikke det er ok. Kompissex er noe man har lyst på og vil, ikke noe man gjør fordi man må eller føler at man er nødt til det fordi man ikke er verdt mer. Jeg definerer ikke kompissex slik du gjør, for den vil jo ikke være uten følelser, men uten forpliktelse om en varig relasjon. Det er for meg en forskjell.
|