|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Moden
|
![]() Sv: I lys av en del andre tråder
Det er akkurat slike fremstillinger jeg har prøvd å sette ord på, det er nok sjeldent at ungdom har sex fordi de har lyst på det, men de er som du sier veldig flinke til å overbevise omgivelsene om at de vet hva de gjør og at det er av fri vilje. Jeg tror også at de i noen tilfeller tror på det selv...
![]() |
#3 |
Moden
|
Jeg har sagt i et tidligere innlegg at de seksuelle driftene er en av de sterkeste driftene vi har, så at kroppen til ungdommen har lyst på utløsning har jeg ingen problemer med å se, men jeg mener allikevel at veldig mange unge har sex av helt andre grunner som feks, press, følelsen av å være den eneste som ikke har "gjort det", man er skikkelig forelsket og redd for at partneren skal slå opp hvis man ikke "gjør det", osv osv det finns mange former for press, press fra venner, kjæreste, media, moter, signaler som blir gitt overalt som er med på å prege ungdommene i sine valg, valg som vi foreldre skal veilede dem i, ikke villede
![]() |
#4 |
er grønn og fin.
|
Her er jeg faktisk enig med deg.
![]() |
|
|