|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetJeg blir som sagt kvalm av hele tråden, men ettersom jeg har "stått frem" som deltidsansatt, føler jeg fremdeles behovet for å forsvare meg. Jeg er utrolig overrasket over hvor enkelt dere fremstiller alt. Alt måles i kroner og ører, og enten så er man likestillingsfiendtlig og kjerring på hjemmebane med en overarbeidet stakkarslig mann, en del av DetStoreProblemet, eller så jobber man fulltid, og er svært opptatt av å male bilde av en mann som gjør mye mer husarbeid og er sååå mye flinkere med ungene enn en selv. Jeg føler at hele debatten skriker etter å bli mer nyansert, men at alle ender opp med å diskutere ytterpunktene og sette alt på spissen.
|
|
|
#2 |
|
|
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg må si meg delvis enig med Skremmern. Jeg syns det er mye sneversynthet som avdekkes i tråden. Jeg jobber deltid selv, og kjenner meg svært lite igjen i mye av det som skrives i denne tråden. Mulig jeg er unntaket som bekrefter regelen? Sist redigert av ElinM : 11-08-10 kl 21:42. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
navnet sjemmer ingen
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
På vei
Flott skrevet! Jeg er enig i hvert ord du skriver. I tillegg stemmer det du skriver om dine valg og din situasjon helt med meg og min situasjon. Det at jeg er kvinne har aldri hatt betydning for mine valg, og derfor har jeg vel også valgt ganske utradisjonelt. Jeg har gått mine egne veier fordi jeg har ønsket det, som menneske og individ. Det at jeg jobber deltid har heller ikke noe med at jeg er kvinne. Det har med min/vår livssituasjon å gjøre, og mine ønsker. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Jo, det norske samfunnet er utrolig godt tilrettelagt for småbarnsfamilier i forhold til så og si alle andre land vi liker å sammenlikne oss med. Vi har korte arbeidsuker (37.5 timer og en jobbkultur som ikke tar det for gitt at man sitter timesvis etter arbeidstid) og vi har krav på fri ved barns sykdom osv. Vi slipper å ta ut ferie hvis barnet er sykt, vi har krav på å bare kunne reise fra jobb hvis barnehage / skole ringer og sier barnet er sykt osv. Vi har opp mot et år permisjon og vi slipper å hente barn i 18-1900 tiden om kvelden fra barnehage. Det er masse lover og regler som gir foreldre rettigheter som arbeidstaker må forholde seg til, takk og pris for at vi er så heldige.
|
|
|
#8 |
|
På vei
Joda, vi er heldige sammenliknet med de fleste. Allikevel blir det for knapt med TID dersom man skal jobbe hundre prosent. Det å ha barn krever tid, og den tiden tar ikke samfunnet nok høyde for. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ringskrømt
|
Jepp, og for oss er det helt utenkelig å sende lillebror på knappe 10 måneder i barnehage.
|
|
|
#10 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Da får vi bare være uenige.
|
![]() |