Sv: Hvilken vei sitter barnet ditt?
Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.
Jeg pratet om barn over 7 år og du kan vel være enig i at de færreste praktisk sett har de bakovervend da? Det er ingen tvil om at det er best med bakovervendt inntil en viss alder, og kommunikasjon var vel bare en av flere faktorer jeg nevnte som er utslagsgivende for forovervendt på større barn. Tror ikke det er særlig grunn til å kverulere rundt det mer, jeg skjønner at det ikke et hovedpoeng eller et stort argument for motsatt inntil en viss alder. Men at mange foretrekker kommunikasjonen forover er nok rimelig sikkert.
Ja, jeg vet jo at det ikke er mange som sitter bakovervendt helt til de er sju år. De fleste må på ett tidspunkt snus fordi de vokser ut av det bakovervendte setet, men det finnes jo sjuåringer i ulike størrelser også og om de fremdeles passer i ett bakovervendt sete er det fremdeles den beste måten og sikre dem på.
Bakovervendt er ikke bare best inntil en viss alder, det er alltid det beste. Optimalt sett skulle alle, med unntak for sjåføren av praktiske hensyn , sittet bakovervendt.
Mitt svar var ikke utelukkende ett svar til ditt innlegg, selv om jeg ser at det kan virke slik. Jeg mente på ingen måte å kverulere med deg :åppklarer: