|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Rockesøster
|
Sv: Verdens matvareforbruk
Unnskyld meg, men å le deg halvt ihjel ved hjelp av smileys virker direkte tåpelig i denne diskusjonen. Jeg har fått med meg at du driver gårdsbruk og er det slik du oppfører deg i saker som gjelder din profesjon så burde du tenker over hvordan det oppfattes. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Rockesøster
|
Sv: Verdens matvareforbrukOg jeg må forresten tillegge at de høye prisene på mat med god kvlitet nok gjør sitt til at veldig mange må fire på kravene og kjøpe elendige, mishandlede kyllinger fra Norsk kylling (Solvinge) i stedet for fra Holte gård, eller indrefilet fra Uruguay fra farmer som truer regnskogen og fra kyr som ikke har gode levekår i stedet for kjøtt fra norske kyr som har beitet ute og har hatt et godt liv. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
can-jur
|
Så du er med andre ord egentlig ikke villig til å betale for at den som produserer maten din, uavhengig av hvor og hvem, skal kunne ha samme levestandar som deg?
|
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig. De kan forsåvidt bare melde seg på neste sesong av Handel i Grenseland med en gang. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Rockesøster
|
Jeg bærer meg verken over matvarepriser, strømpriser, tv-lisens eller bensinprisene. Jeg konstaterer av vi bor i et land med høye inntekter og høye produksjonskostnader, og at matvareprisene blir deretter. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|