Sv: Dyrehager - hva syns du?
Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.
Mange av dyrene i dyrehager er jo også avlet opp i fangenskap. Så lenge dyrene ser ut til å ha det bra og har store bur så ser jeg ingen forskjell på det enn de husdyrene vi? Hva med stakkars griser, sauer, kuer, hester og andre bondegårdsdyr? Synes det må være mye verre for mye av de dyrene her i Norge enn de vi har i dyrehagene. Liker Kristiansand Dyrepark veldig godt, og vi har vært i en veldig fin dyrepark i Borås i Sverige.
Jeg mener ikke avlet opp i fangenskap, altså, men avlet vekk, altså at mange ville instinkter er borte/undertrykket over mange generasjo ner. det er noe annet enn født i fangenskap.
Sirkus er helt utelukket uansett. Jeg ser argumentet med at det er stor forskjell på dyrehager. Jeg tror grunnen til at jeg opplever husdyrhold og dyrehager forskjellig er pga at dyrehager har et rent underholdningsperspektiv, dvs det er helt unødvendig, egentlig. Gårdsdyr har iallefall en mening. Men jeg ser absolutt jeg er inkonsekvent, altså 
Så, hvordan skal jeg riste av meg den triste følelsen i magen så jeg orker å ta med barna i dyrehagen?