Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Naboer som ser alt!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-11, 20:14   #41
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Naboer som ser alt!

Dersom det er ledig plass i søpla og den uansett tømmes som normalt så er det mer miljøvennlig å fylle den opp fremfor å starte egen bil og forpeste planeten med eksos på en ekstra tur til søppelmottaket altså. :vil også flisespikke:

Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 20:34   #42
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Så lenge dere deler konteiner med mange andre, er jeg enig med naboen din. Slikt avfall synes jeg ikke hører hjemme i samleavfallet, men må kjøres til søppelfyllingen og evt. betale for å få det bort om nødvendig.

Skal man kjøre bil for å levere noe som faktisk er lov å kaste i søpla?
Det høres særdeles lite miljøvennlig ut.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 20:35   #43
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Synes mannen din var tøff som gikk og spurte Folk er så utrolig frekke nå til dags, blander seg i hva som helst, inkludert hvordan naboer kaster avfallet sitt

Gammel 10-07-11, 20:56   #44
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ettersom det tydeligvis var mye ledig plass i containeren, hadde jeg ikke brydd meg, ettersom dette ikke er noe dere vanligvis gjør. At naboene blander seg, synes jeg er å gå for langt.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 21:54   #45
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nabonazier

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Når man deler søppelkasse med noen andre, synes jeg det er ganske unødvendig og dumt å fylle opp søppelkassen med ting som ikke hører hjemme der. Men jeg synes også det er normal høflighet å kjøre ting til gjennvinningsstasjonen når man plutselig bedriver storrydding.

Ja, men gå dithen og stoppe naboen fordi vedkomne ikke kildesorterer nok en eneste gang? Ærlig talt, da bør man få seg et liv.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 21:58   #46
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tenkt å vente en måned, så lage en tråd med motsatt fortegn (Naboen vår fyller opp vår fellescontainer med alt mulig annet enn det som skal være der!) og se hvor mange som er enige med meg. :intrigemaker:

Dette er jo typisk noe som ofte fortoner seg veldig forskjellig fra hvilken side man ser det fra. Husker godt at vi hadde en disputt i vårt sameie om størrelsen på søppelbøtta. Vi hadde småunger som brukte bleier, og produserte mye mer søppel enn naboene våre (som mente at grunnen til at vi ikke kunne ha søppla litt lengre i hus var fordi vi sortere for dårlig). Ja, ja. Jeg burde ha oftet meg å startet med tøybleier.

Gammel 10-07-11, 22:01   #47
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg for min del skulle nok passet rimelig godt på at den naboen ikke snikparkerte på gjesteparkeringen de nærmeste ti-tolv årene. :har egne kjepphester:

Jepp. Jeg har en lang liste jeg kan ta dama under meg på om hun våger klage på noe som helst her igjen. Hun klagde nemlig på at jeg ikke måket snø ofte nok for henne et par ganger og irriterte seg stort. Men det er ingen regler for dette, og må hun ha en bred vei måkt i stedet for en sti, så får hun måke selv, gamle dama.

Jeg har i sakens anledning tatt frem petimeteret i meg og har notert meg at datteren hennes slenger sneiper på min plen når hun er på besøk (står på trappa og røyker). Hun har også sin søppelkasse på vår tomt og har alltid hatt det. Jeg gir beng, for vi deler en papirdunk og en vanlig dunk. Men om rett skal være rett, så skal den ene stå på vår side av hekken og den andre på hennes. Så om det blir flere klager på tullball som jeg tolker som mangel på et liv fra hennes side, så blir det å flytte den ene søplekassa en meter, samt forbud mot å røyke på felles trapp.

Flott med fleksible naboer, er det ikke?

Gammel 10-07-11, 22:03   #48
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg har tenkt å vente en måned, så lage en tråd med motsatt fortegn (Naboen vår fyller opp vår fellescontainer med alt mulig annet enn det som skal være der!) og se hvor mange som er enige med meg. :intrigemaker:

Men, men, du må jo ikke si at du har tenkt til det da. Tenk hvor mye morsommere tråden hadde blitt om du bare hadde gjort det om en mnd eller 2

Gammel 10-07-11, 22:05   #49
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner deg kjempegodt, og vi er heller ikke gode på sortering når vi rydder. Uansett usannsynlig frekk nabo!

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 22:06   #50
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Men, men, du må jo ikke si at du har tenkt til det da. Tenk hvor mye morsommere tråden hadde blitt om du bare hadde gjort det om en mnd eller 2

Jeg bruker bare intrigekontoen min. :Ond: Neida, hvis denne tråden ikke tar helt av så gjetter jeg på at den er glemt om en eller to måneer. :knegg;

Gammel 10-07-11, 22:08   #51
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker bare intrigekontoen min. :Ond: Neida, hvis denne tråden ikke tar helt av så gjetter jeg på at den er glemt om en eller to måneer. :knegg;

Jeg kommer garantert til å huske det, men siden jeg bare er snill og grei skal jeg ikke nevne det i den nye tråden, jeg skal heller støtte deg og være helt motsatt av her

Gammel 10-07-11, 22:10   #52
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Er det lov til å dåne litt her?
Jeg er helt enig med deg -jeg hadde himla bra med øya.
Men det burde jeg sikkert ikke -vi pleier nemlig å be naboene om å la være å parkere i gata her. Dog er det av sikkerthets- og praktiske hensyn: det er ikke mulig for utrykningskjøretøy å komme forbi, og vi må kjøre med to hjul på lekeplassen for å komme forbi dem og ut.
Selv hender det vi får kjeft av naboen for å ikke klippe gresset vårt ofte nok. Han har rett i at det til tider er overgrodd her, men jeg gir beng

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 22:11   #53
him
Leser

him sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg kommer garantert til å huske det, men siden jeg bare er snill og grei skal jeg ikke nevne det i den nye tråden, jeg skal heller støtte deg og være helt motsatt av her

Ja, men da har vi en plan!

Gammel 10-07-11, 22:14   #54
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer til å mene det samme da, men det er sikkert fordi jeg har vært hun som irriterte meg over naboen som fylte opp søppeldunken vår så lokket ikke gikk igjen dagen etter tømming. 13 dager til neste tømming og midt på sommeren, hun kastet haugehvis med rekeskall i restavfallet og dro på ferie. Det var kjempeartig for oss.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 22:16   #55
Joika
Pauset

Standard

Jeg kommer til å mene det samme da, men det er sikkert fordi jeg har vært hun som irriterte meg over naboen som fylte opp søppeldunken vår så lokket ikke gikk igjen dagen etter tømming. 13 dager til neste tømming og midt på sommeren, hun kastet haugehvis med rekeskall i restavfallet og dro på ferie. Det var kjempeartig for oss.

Det er vel ikke akkurat det samme som å være litt slakk på sorteringen EN gang, er det vel?

Gammel 10-07-11, 22:17   #56
him
Leser

him sin avatar

Standard

Ja, det er akkurat det. Det er så lett at naboting utarter fordi at folk er forskjellige og når noen hele tiden gjør noe som "ikke betyr noe", så betyr det faktisk noe for andre.

Gammel 10-07-11, 22:19   #57
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hadde jeg ikke giddet å kommentere, synes mannen din var tøff jeg.

llllll.jpg

See no evil, hear no evil, speak no evil.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 22:21   #58
Joika
Pauset

Standard

Ja, det er akkurat det. Det er så lett at naboting utarter fordi at folk er forskjellige og når noen hele tiden gjør noe som "ikke betyr noe", så betyr det faktisk noe for andre.

Men man bør vel være litt fleksibel og velge sine kamper for det? Jeg tenker at man burde bo på en øde plass for seg selv om man ikke kan overse noe som helst noen gang.

Gammel 10-07-11, 22:24   #59
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis HI hadde fylt opp kontaineren så det ikke var plass til annet søppel og fikk kommentarer på det, hadde jeg holdt med naboen. Det er ikke en fin ting å gjøre når man deler med andre. Men det var ikke saken her, det naboen hang seg opp i var noen skarve permer som var på vei usortert i bosset. Det synes jeg vitner om lange øyne og behov for å finne noe å klage på.

Gammel 10-07-11, 22:27   #60
him
Leser

him sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Men man bør vel være litt fleksibel og velge sine kamper for det? Jeg tenker at man burde bo på en øde plass for seg selv om man ikke kan overse noe som helst noen gang.

Problemet er jo ofte at hvis man selv er raus og oversier ting, så kan det godt hende at naboene ikke gjør det. Teori og praksis er ikke nødvendigvis det samme.

Feks så kan det jo godt tenkes at naboen i denne historien sa ifra fordi det har vært et problem tidligere? (Det kan jo også hende h*n bare er en sur f***, som mange i tråden tror. Poenget mitt var mer at jeg synes det er litt morsomt hvordan folk i tråden alltid tar HI sin side, uansett hva som skrives. Og så begynte jeg å tenke på hva som hadde skjedd hvis jeg hadde postet en helt motsatt tråd ... )

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:17.