Sv: Superlæreren?
Hvis en lærer ikke kan stoppe opp av og til og spørre hva en elev oppfatter, begynner jeg å lure på hva han egentlig mener ligger i lærerollen? (Rase gjennom pensum på kortest mulig tid, spiller ingen rolle om bare 10 % av klassen henger med? )
Slikt er småting, og en selvfølge at man følger opp, tenker jeg. Når det er spørsmål om medisinering, håndtering av utagerende barn osv, synes jeg det går utover det man kan forvente at en lærer skal gjøre.
Kie: Jeg synes man skal strekke seg langt for at barn skal få gå på vanlig skole sammen med venner, men i noen tilfeller blir det en enorm belastning på alle involverte (klassekamerater, lærere, u name it) hvis barnet skal være i en vanlig skole, og jeg skønner godt at lærere blir frustrerte når elever som virkelig, virkelig ikke fungerer i skolesituasjonen, nesten uavhengig av ressurser og tilrettelegging, likevel skal gå på skolen, fordi de har så lyst til å være der. Det er ikke tvil om at strikken blir strukket ekstremt langt noen ganger, altså.
Sist redigert av rine : 19-09-11 kl 13:46.
|