Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gift deg eller skriv samboeravtale

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-11, 11:27   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gift deg eller skriv samboeravtale

Jepp, og det siste der tror jeg er et viktig poeng, Allium.

Ellers så ser jeg at denne "skylde seg selv"-greia virker hard og brutal, og det er altså ikke slik at jeg ikke syns synd på folk som har stilt seg dumt til. Om dette hadde skjedd med noen nær meg så ville jeg stilt med sympati og omtanke og sovesofa. Det hadde blitt en kjip erfaring å ta med seg, som ville påvirket hennes liv og økonomi sterkt i mange år, eller resten av livet. Mange tabber vi gjør GJØR det. Det er faktisk en del av livet.

Jeg ser argumentet om at rettsvesenet skal rette opp urett, men lovene våre kan ikke rette opp ALL urett i mellommenneskelige forhold. De griper ikke inn mot svik og utroskap, mot venner som lurer deg eller mot dårlige investeringsråd. Ingen griper inn mot dårlige, kjipe foreldre som (uten å bedrive direkte omsorgssvikt) ruster barna sine dårlig for voksenlivet (og ikke gir dem verktøy for å håndtere relasjonene sine slik at de ikke havner i denne fella, for den saks skyld). Ingen regulerer at den snille datteren som lar seg presse til å pleie gamlemor i 20 år og forsaker alt eget mens søsknene slipper, får noen kompensasjon for urimeligheten.

Lest på "Pinlige Spørsmål" på Et Annet Forum: "Hei, vi har kommet i et skikkelig økonomisk uføre og har fått mye høyere gjeld enn vi klarer å håndtere. Hvor henvender vi oss for å få slettet denne?"

Jeg vil ikke at vi skal lage et 100% idiotsikkert samfunn, faktisk, for jeg tror det dyrker dumskapen frem om vi beskytter oss mot alle negative konsekvenser av egne valg.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:33.