|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvem tjener mest? | |||
| Far tjener mest |
|
119 | 53,13% |
| Mor tjener mest |
|
61 | 27,23% |
| Omtrentlig likt |
|
31 | 13,84% |
| Er ikke i et forhold |
|
10 | 4,46% |
| Dustepoll |
|
3 | 1,34% |
| Deltakere: 224. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere kvinner som tjener mestOslo, Statistisk sentralbyrå operere med 1950 som heilt årsverk inkludert ferie. Pålitelig kilde vil eg seie.
|
|
|
|
#2 |
|
Er frisk!
|
Sv: Flere kvinner som tjener mest
Inkludert ferie? Da snakker vi om forskjellige ting. På linje med brutto og nettoinntekt. Lærere jobber 1687,5 timer NETTO, det gjør også alle andre som har 37,5 timers uker - som regnestykket mitt viste.
|
|
|
|
#3 |
|
Ferdiglada
Dette står om lærertid:
|
|
|
|
#4 |
|
Er frisk!
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestJeg skjønner ikke hva du vil frem til? Jeg snakker om netto arbeidstid, som altså er 1687,5 timer (i prinsippet) for lærere. Altså den tiden du faktisk befinner deg på jobb i løpet av et år.
|
|
|
|
#5 |
|
Ferdiglada
Eg vil berre fram til at i Norge operere en med 1950 timar på et arbeidsår i forhold til utrekning av lønn og overtidsberegning. Dette er min arbeidskvardag; lønnsberegning, utrekning av fastlønnsordning, overtidsberegning og Arbeidstilsynet lene seg på SSB og operere med 1950 som ei full stilling.
|
|
|
|
#6 |
|
Er frisk!
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestLæreres tær er ganske såre når det er snakk om at vi har kortere arbeidsår enn andre, ja. For det har vi altså ikke.
|
|
|
|
#7 |
|
Off the map.
|
Det er sikkert sant, men i veldig mange andre yrker som lærere peker på (som tjener bedre enn lærere) så kommer man ingen vei med 37,5 timers uke. Tror de fleste med såkalt 'høy lønn' jobber minst ti timer mer enn dette. Igjen hvis en skal sammenligne de samme størrelsene. Dette er selvsagt bare synsing ut fra forhold jeg kjenner til fra min bransje.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|