Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Flere kvinner som tjener mest

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvem tjener mest?
Far tjener mest 119 53,13%
Mor tjener mest 61 27,23%
Omtrentlig likt 31 13,84%
Er ikke i et forhold 10 4,46%
Dustepoll 3 1,34%
Deltakere: 224. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-02-12, 21:22   #241
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere kvinner som tjener mest

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Denslags vaktordninger er ikke noe som er forbeholdt sykepleiere - mannen min (IT-konsulent) har stadig vekk natte- eller helgevakt, der han i utgangspunktet har fri/sover, og får betalt en lav timesats for å være tilgjengelig på telefon i hele perioden. Hvis noen så ringer (hvilket senest skjedde i 3-tiden i natt), skriver han timer (med helge-/nattillegg) for de timene han faktisk jobber - men han får jo ikke fullt betalt for hele natten fordi noen kanskje kunne kommet til å ringe.

Sover han hjemme eller borte?
I helsevesenet må man sove borte på hvilende nattevakt. Altså på den institusjonen man er ansatt på. Jeg synes slike vakter er en uting. Bakvakter, hvor man må være tilgjengelig for en (lav) timesats, men kan være hjemme til man blir utkalt/må jobbe/hva har du, syne jeg er greiere enn hvilende nattevakter hvos man faktisk fysisk må befinne seg i institusjonen.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 21:24   #242
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Akkurat. Det går ikke for deg å si at dette får jeg ikke til. På samme vis er det for meg - jeg kan ikke si "jeg må ha mer lønn" eller "dette må jeg ha overtidsbetaling for". Finnes ikke. Basta.

Jeg leste i tariffen om læreres arbeidstid, hvor det står som følger:

Sitat:

Overtid
Dersom en lærer blir pålagt å gjøre arbeid ut over det som står i hans/hennes individuelle
arbeidsplan, eller dersom en lærer avtaler med rektor at det skal gjøres slikt arbeid, skal
læreren ha overtidsbetaling for dette arbeidet. Se overtid.

Hva betyr det da? At det blir betalt overtid for arbeid som vanligvis ikke er ens jobb? Eller overtid hvis man arbeider flere timer enn avtalt?

Det står jo også at dersom man jobber lenger enn 10 timer en dag skal man få betalt. Det må jo sies å være overtidsbetalt det?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 21:24   #243
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Jeg tror MYE henger der. Mange kan gjøre jobben min. Kanskje ikke like godt som meg (får vi håpe), men det rusler og går. Jeg kunne ikke gjort jobben din i to minutter en gang. Det gir litt bedre trumfkort i forhandlinger :-)

For mange realister/ingeniører er det også sånn som det er for meg. En annen realist med samme (eller tilsvarende) utdanning som meg kunne ikke gjort jobben min tilfredsstillende uten flere måneders opplæring. Jeg har spesialisert meg underveis i jobben for akkurat det feltet jeg jobber på, og det tar mye tid å opparbeide den tilleggskunnskapen som akkurat mitt felt krever, så det er ikke gjort på en uke eller fem. På jobben til mannen min regner de med at det tar et år før nyansatte er fullt produktive, og noen trenger enda lengre tid.

Det er klart arbeidsplassen da strekker seg langt for å gi den ansatte de har god nok lønn eller andre betingelser som skal til for å holde på kompetansen, når det både er tidkrevende å lære opp nye og vanskelig å få tak i kvalifiserte folk.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 21:24   #244
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

I helsevesenet må man sove borte på hvilende nattevakt. Altså på den institusjonen man er ansatt på. Jeg synes slike vakter er en uting. Bakvakter, hvor man må være tilgjengelig for en (lav) timesats, men kan være hjemme til man blir utkalt/må jobbe/hva har du, syne jeg er greiere enn hvilende nattevakter hvos man faktisk fysisk må befinne seg i institusjonen.

Ja, han sover hjemme og jobber da også stort sett hjemme i de tilfellene. Og det er klart det er forskjell. Men det med å ikke vite hvor mye man må jobbe og hvor lenge man får sove, som -ea- nevner, det gjelder jo også om man jobber hjemme eller er tilkallingsvakt.

Gammel 29-02-12, 21:27   #245
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oslo, Statistisk sentralbyrå operere med 1950 som heilt årsverk inkludert ferie. Pålitelig kilde vil eg seie.

Gammel 29-02-12, 21:29   #246
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg skrev noe om å måtte være på jobb, som jeg i likhet med pøbelsara synes er svært annerledes enn å ha vakt og være hjemme eller hvor man nå foretrekker å tilbringe tiden og gjøre det man ellers gjør (med enkelte begrensninger selvsagt) når man ikke er fysisk på jobben.
Det er jo mange bransjer hvor man har en fast sum penger for å ha hjemmevakt, i tilfelle det skjer noe ekstraordinært.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 21:38   #247
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg leste i tariffen om læreres arbeidstid, hvor det står som følger:

Hva betyr det da? At det blir betalt overtid for arbeid som vanligvis ikke er ens jobb? Eller overtid hvis man arbeider flere timer enn avtalt?

Det står jo også at dersom man jobber lenger enn 10 timer en dag skal man få betalt. Det må jo sies å være overtidsbetalt det?

Overtid kan man få hvis man blir pålagt å undervise ekstra. Det blir vi aldri. Det er ikke leseplikten som går over grensen, det er alle møtene, all tilretteleggingen, all korrespondansen med foreldrene, alle rapportene som skal skrives, alle planene og IOP-ene som skal skrives og vurderes, alle halvårsvurderinger, all retting, osv.

Jeg har selv ansvar for å holde meg innenfor riktig antall timer. Valget står mellom å ikke gjøre jobben skikkelig eller å jobbe for mye. Foreløpig har jeg valgt å jobbe for mye, i fremtiden må jeg kanskje heller velge å ikke gjøre jobben skikkelig.

Gammel 29-02-12, 21:39   #248
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Oslo, Statistisk sentralbyrå operere med 1950 som heilt årsverk inkludert ferie. Pålitelig kilde vil eg seie.

Inkludert ferie? Da snakker vi om forskjellige ting. På linje med brutto og nettoinntekt. Lærere jobber 1687,5 timer NETTO, det gjør også alle andre som har 37,5 timers uker - som regnestykket mitt viste.

For å sammenligne netto arbeidstid er det bare å gange opp ukentlig arbeidstid med antall uker man faktisk jobber, vanligvis 45.

Gammel 29-02-12, 21:41   #249
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg tror jeg skrev noe om å måtte være på jobb, som jeg i likhet med pøbelsara synes er svært annerledes enn å ha vakt og være hjemme eller hvor man nå foretrekker å tilbringe tiden og gjøre det man ellers gjør (med enkelte begrensninger selvsagt) når man ikke er fysisk på jobben.
Det er jo mange bransjer hvor man har en fast sum penger for å ha hjemmevakt, i tilfelle det skjer noe ekstraordinært.

Ja, det var litt det som var poenget mitt, og jeg tenkte det egentlig bare som en kommentar til det du sa om å ikke vite hvor lenge man får sove. Men jeg er jo enig i at det er stor forskjell mellom å måtte være fysisk på jobb og ikke.

Gammel 29-02-12, 21:46   #250
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Hvilende nattevakter er en skikkelig uting. Man må sove på arbeidsplassen, får betalt for hver tredje time så lenge man sover, men man får overtid når man blir vekket.

Ikke i brannvesenet. Der får man 40 % nattillegg for hver time, i tillegg til ordinær lønn, uavhengig om man sover eller ikke.

Gammel 29-02-12, 21:49   #251
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Inkludert ferie? Da snakker vi om forskjellige ting. På linje med brutto og nettoinntekt. Lærere jobber 1687,5 timer NETTO, det gjør også alle andre som har 37,5 timers uker - som regnestykket mitt viste.

For å sammenligne netto arbeidstid er det bare å gange opp ukentlig arbeidstid med antall uker man faktisk jobber, vanligvis 45.

Dette står om lærertid:

Lærerårsverk [rediger]

I norsk skole skal lærernes samlede arbeidsoppgaver utføres innenfor et årsverk på 1*687,5 timer. Av årsverket er 38 uker sammenfallende med elevenes skoleår mens 1 uke (37,5 timer) brukes til kompetanseutvikling og planlegging. Utover dette er lærernes årsverk ikke delt opp i arbeidstid per uke eller dag, slik det ofte er i arbeidslivet forøvrig. Årsverket består av to hovedelementer:
Planfestet arbeidstid og
egendisponibel resttid.
Undervisningens andel av den planfestede arbeidstiden er definert gjennom årsrammene og lengden på undervisningstimen. Arbeidsplanfestet tid utgjør 1*300 timer på barnetrinnet, 1*225 timer på ungdomstrinnet og 1*150 timer i videregående opplæring.[4]

Uten ferie er et arbeidsår 1750 timar.

Gammel 29-02-12, 21:51   #252
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Standard

Jeg skjønner ikke hva du vil frem til? Jeg snakker om netto arbeidstid, som altså er 1687,5 timer (i prinsippet) for lærere. Altså den tiden du faktisk befinner deg på jobb i løpet av et år.

1950 timer ser ut til å være 37,5 timer * 52 uker. Men det er altså ingen som er på jobb 52 uker i året. Siden de fleste er der 45 uker, arbeider de som har 37,5 timers uker også 1687,5 timer i året.

Skal man sammenligne, må man sammenligne like størrelser. Det enkleste er å sammenligne faktisk antall arbeidstimer.

Gammel 29-02-12, 21:57   #253
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, han sover hjemme og jobber da også stort sett hjemme i de tilfellene. Og det er klart det er forskjell. Men det med å ikke vite hvor mye man må jobbe og hvor lenge man får sove, som -ea- nevner, det gjelder jo også om man jobber hjemme eller er tilkallingsvakt.

Da jeg jobbet som sykepleier i avdeling, hendte det at jeg hadde slike vakter. Det syntes jeg var helt greit, selv det tar litt tid fra man blir vekket av telefonen til man er helt våken og klar til dyst.
Jeg synes det er greit å betale en hvilelønn til folk når de kan være hvor de vil - men er slett ikke sikker på om jeg synes det er greit å gjøre det når folk må være fysisk tilstede på jobb.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 22:36   #254
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Jeg skjønner ikke hva du vil frem til? Jeg snakker om netto arbeidstid, som altså er 1687,5 timer (i prinsippet) for lærere. Altså den tiden du faktisk befinner deg på jobb i løpet av et år.

1950 timer ser ut til å være 37,5 timer * 52 uker. Men det er altså ingen som er på jobb 52 uker i året. Siden de fleste er der 45 uker, arbeider de som har 37,5 timers uker også 1687,5 timer i året.

Skal man sammenligne, må man sammenligne like størrelser. Det enkleste er å sammenligne faktisk antall arbeidstimer.

Eg vil berre fram til at i Norge operere en med 1950 timar på et arbeidsår i forhold til utrekning av lønn og overtidsberegning. Dette er min arbeidskvardag; lønnsberegning, utrekning av fastlønnsordning, overtidsberegning og Arbeidstilsynet lene seg på SSB og operere med 1950 som ei full stilling.

Min agenda er ikkje å antyde at vi jobbe så mykje meir enn lærarar, det er fullstendig ute av mi interesse å trakke på tær som virke så alt for såre frå før.

Gammel 29-02-12, 22:52   #255
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Standard

Læreres tær er ganske såre når det er snakk om at vi har kortere arbeidsår enn andre, ja. For det har vi altså ikke.

Det var hovedsakelig til smilefjes som mente at 1700 timer (jeg rundet av) ikke var et skikkelig arbeidsår jeg svarte. I praksis er det altså dette de fleste jobber hvis de har vanlige 37,5 timers uker.

Gammel 29-02-12, 23:09   #256
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Læreres tær er ganske såre når det er snakk om at vi har kortere arbeidsår enn andre, ja. For det har vi altså ikke.

Det var hovedsakelig til smilefjes som mente at 1700 timer (jeg rundet av) ikke var et skikkelig arbeidsår jeg svarte. I praksis er det altså dette de fleste jobber hvis de har vanlige 37,5 timers uker.

Det er sikkert sant, men i veldig mange andre yrker som lærere peker på (som tjener bedre enn lærere) så kommer man ingen vei med 37,5 timers uke. Tror de fleste med såkalt 'høy lønn' jobber minst ti timer mer enn dette. Igjen hvis en skal sammenligne de samme størrelsene. Dette er selvsagt bare synsing ut fra forhold jeg kjenner til fra min bransje.

Gammel 29-02-12, 23:18   #257
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Det er sikkert sant, men i veldig mange andre yrker som lærere peker på (som tjener bedre enn lærere) så kommer man ingen vei med 37,5 timers uke. Tror de fleste med såkalt 'høy lønn' jobber minst ti timer mer enn dette. Igjen hvis en skal sammenligne de samme størrelsene. Dette er selvsagt bare synsing ut fra forhold jeg kjenner til fra min bransje.

Det er jo det jeg prøver å si at lærere også gjør. Jeg er sjelden under 50-timers uke, f.eks. Men jeg synes jeg tjener bra nok - til å skulle jobbe 43,4 timer i uka. Men ikke bra nok til å jobbe 50 timer i uka. Derfor ønsket om flere folk inn i skolen.

Oppsummert: Jeg fryser gjerne lønna mi noen år, så kan de ansette noen flere mennesker i steden.

Gammel 29-02-12, 23:26   #258
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Og en ting til: Jeg tror SF og Polyanna kunne vikariert for deg og meg et par uker uten å gjøre ubotelig skade. Klart det er mange ting de ikke ville hatt peiling på, men de ville sikkert klart å få til_ en slags_ undervisning i fellesfagene i alle fall. På samme måte kunne de mest sannsynlig klart å gjøre de enklere sykepleieroppgavene også (ikke blodprøver og medisinering og slikt, for all del ) Jeg er derimot rimelig sikker på at i alle fall jeg hadde blitt ganske hvis jeg skulle utføre en ingeniørs oppgaver for en dag eller to. Mest sannsynlig ville jeg hatt null peiling på hva som foregikk.
Jeg mener selvsagt (og dette kan jeg ikke få understreket hardt nok) ikke at hvem som helst kan blir lærere el. sykepleiere, det kreves enormt mye mer av kunnskap og ferdigheter enn det lille man har tilegnet seg ved å selv være elev eller å ha vært syk en gang, men jeg tror ikke vi kan se helt bort fra det faktum at noen jobber er vanskeligere å utføre uten den rette utdannelsen enn andre. Logisk nok er det også ofte disse jobbene som er best betalt, så kan vi like det eller ikke.

Jeg er fullstendig uenig med deg når det hjelper sykepleiere. Jeg jobbet EI natt på et sykehjem og lovde meg selv at dit skal jeg aldri tilbake. Folk daua jo rundt meg, og jeg hadde ikke peiling på hva jeg holdt på med. Heldigvis var jeg på opplæring, slik at det var en orntlig sykepleier der også, men de hadde tenkt å sette meg, ufaglært, alene på nattevakt på avdelinga etter 3 netter med opplæringsvakter. Gærninger.

Jeg skulle fint klart å tusle rundt på en standard ingeniørarbeidsplass en dag eller to uten å drepe noen. Utenom irriterende medarbeidere, da.

Jeg har forresten den viktigste jobben av alle, fant jeg ut i går. Det er en helt egen lov som regulerer mine arbeidsoppgaver: i følge miljøinformasjonsloven er det forbudt for meg å svare "jeg vet ikke" hvis noen spør meg om noe.

-Noe faglig, altså.

Gammel 29-02-12, 23:26   #259
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oppsummert: Jeg fryser gjerne lønna mi noen år, så kan de ansette noen flere mennesker i steden.

Tror du en ingeniør ville sagt noe sånt?

Gaiamor: Jeg ville i alle fall klart meg langt bedre på et sykehjem enn på en byggeplass. Med mindre ingeniørene bare tusler rundt, da. Tusling er jeg god på.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 23:31   #260
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Tror du en ingeniør ville sagt noe sånt?

Gaiamor: Jeg ville i alle fall klart meg langt bedre på et sykehjem enn på en byggeplass. Med mindre ingeniørene bare tusler rundt, da. Tusling er jeg god på.

Tviler på at de tusler til daglig, så det er godt mulig tuslingen min ville kostet litt penger og forsinkelser. Men ingen gamle damer ville dødd fordi jeg ikke skjønte om de fikk hjerteatakk eller faket.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:14.