|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Spinoff: "Utdanning skal lønne seg". Eller?
I alle fall i grunnskolen. Det er jo fritt skolevalg, og de videregående skolene er avhengig av en betydelig større markedsføringsinnsats en de tidligere har vært, og den generelle informasjonen som gis fra sentralt hold har også noe å si. Det kan man jo synes hva man vil om, men resultatet er uansett at folk mister jobbene sine. Det er ikke alltid mulig med overflytting. Jeg har mistet mange kolleger på grunn av overtallighet, og har mer enn en gang prist meg lykkelig over at jeg underviser i fellesfag som alle elever må ha. (Sjøl om det er morsomst å få minst et kurs på studiespesialiserende.)
![]() |
![]() |
#2 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi har hatt noen yrkesfaglærere vi også som har blitt uten jobb fordi fylket har lagt ned klasser, eller flyttet dem fra en by til en annen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Dig for victory!
|
Ikke sant. Og må det kuttes mange nok klasser, så er ikke fellesfaglærere trygge, heller. Det er ikke sånn at markedskreftene ikke gjelder i skolen.
![]() |
![]() |
#4 |
Librocubicularist
|
Slik ordning skulle eg ønske vi også hadde. Ein kjenner seg ofte litt aleine, når ein ikkje får tilbakemelding på jobben ein gjer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Den ser jeg. Det burde vært pålagt av departementet alle lærere skulle hatt dette.
![]() |
#6 |
Dig for victory!
|
La meg legge til at det er temmelig ressurskrevende, og at det bare er i utprøvingsfasen hos oss. Det blir jo ekstrajobb for skoleledelsen. Jeg håper det lar seg gjøre å fortsette med det.
![]() |
![]() |
#7 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Det der er vel en variant av skolevandring som er veldig hot, i hvert fall i grunnskolen. Jeg tror også det er ansvarliggjørende og utviklende, både for pedagogisk personale og for skoleledelsen.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|