Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Romfolkets situasjon

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-12, 21:08   #10
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Romfolkets situasjon

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg tror kanskje noe av det viktigste er å få kunnskap og å bli kjent med menneskene og å tilby jobb til dem på lik linje som det tilbys jobb til lykkejegere fra Polen, Spania og andre land fra sør i Europa. Det er påfallende at det er veldig mye lettere å få seg jobb om man ikke er av rom-avstamning. Det handler for det aller meste om fordommer og intet annet.

Denne tråden har vært veldig informativ for meg. Jeg lurer også på hvorfor romfolk ikke får vanlige jobber i stedet for å tigge. Hvor mange romfolk søker jobb på fiskefabrikker? Som jordbærplukkere? Som renholdspersonell? Eller har de allerede "gitt opp" før de kommer hit og prøver? Og hva er i så fall grunnen til det? At de vet de uansett ikke vil få jobb? Eller fordi det de kan er å tigge?

Jeg synes dette er veldig vanskelig. Jeg er ikke plaget av at det kommer romfolk til Norge, men jeg merker at det plager meg at de camper i parker og friområder og etterlater seg avføring. Jeg synes imidlertid det er en skandale at en del folk i dette landet ikke klarer å skille motforestillinger mot akkurat dét, fra rasistiske og ekstreme personkarakteristikker.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:36.