|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Zol: en gladnyhet til deg!
Et dilemma - ja kanskje. Vi har diskutert før, og du vet at jeg er enig i påstandene dine om NM hvor MME ofte dras frem som første alternativ dersom noen spør om ammeråd. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
kamerat
|
Sv: Zol: en gladnyhet til deg!ElinM og zol, dere burde ikke krangle. Jeg synes Flaskeposten er et flott tiltak, og at zol har en beundringsverdig holdning til flaskemating, helt uten den bitterheten som preger mange som ikke har fått til ammingen. Elin (ikke-M), ditt innlegg oser derimot av nettopp den bitterheten. (Selv om jeg husker ammehistorien din godt, jeg vet at du slet veldig, og dessuten i motbør – jeg skjønner hvorfor du føler som du gjør.)
Prima (0503) et Secunda (0505) “Do you find it easy to get drunk on words?" "So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.” (Dorothy L. Sayers, Gaudy Night) Sist redigert av Toffskij : 06-10-06 kl 10:27. Årsak: Var unødig krass |
|
|
|
|
|
#3 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Zol: en gladnyhet til deg!
Jeg syns løsningen min er bra jeg, og du misforstår når jeg sier de som skal yte ammehjelp. Da mener jeg ikke ammehjelpen, jeg mener helsepersonell. Ammehjelpen har ikke lov til å gi råd om flaskemating, fordi det er ikke "jobben" vår. Dessuten har vi ingen kunnskap om det, utover det de enkelte ammehjelperne eventuelt måtte ha fordi de ga flaske selv. At foreldre som gir mormelk på flaske føler seg stigmatisert, er bare enda mer trist syns jeg, og beror kun på misforståelser. De som gir morsmelk på flaske yter jo på mange måter mer enn de som ammer, og har ingen grunn til å føle seg stigmatistert. Heller tvert om.
Jeg er helt enig i at ingen skal presse noen til å amme. Amme skal være et frivillig valg, og det mener også fagfolk her til lands. Jeg er selv veldig opptatt av at valg bør baseres på et best mulig grunnlag, dvs på kunnskap. Kunnskap om ammingens fordeler, om problemer som kan oppstå, hvordan man kan unngå problemene, hvordan de kan løses dersom man allikevel skulle få problemer, og hva man bør gjøre dersom man ikke får til ammingen. I dag er ikke kunnskapsformidlingen nødvendigvis god på noen av disse punktene. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|