Sv: Samfunnsklasser og livsstil
Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.
Det som har fascinert meg litt på FP i forhold til "resten av verden" er at det stadig trekkes frem hvor urettferdig det er at de uten høyere utdanning kan finne på å være frekke nok til å tjene bedre enn de med høyere utdanning.
"Jeg har fire år på høyskole bak meg, og allikevel tjener søsteren min som jobber i utelivsbransjen og droppet ut av videregående mer enn meg! Det er fryktelig urettferdig!"

Men om noen på FP ser ned på meg fordi jeg er en uutdannet banditt, så har jeg i det minste ikke merket noe til det, eventuelt avskrevet det og tenkt at vedkommende er misunnelig fordi jeg tjener bedre. :flirer:
Jeg har ikke inntrykk av at så veldig mange på FP tenker slik? Jeg tenker iallfall at utdannelse bare er en av faktorene som kan telle når det gjelder lønn, behov for arbeidskraften teller ofte like mye. Det hjelper ikke å ha 7 års utdannelse med master i samfunnorganisasjonskunstfilosofi hvis det er bruk for ca. en person i landet med den utdannelsen, liksom.
Ellers så har jeg generelt liten snøring på hva mange av brukererne på FP driver med, så utdannelselengde er som regel ikke noe jeg har i bakhodet når jeg diskuterer med noen.
|