Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-13, 16:34   #11
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Og så så jeg litt sånn ut når det første som ble spurt om på vår skole på foreldremøtet hvor det ble informert om de nye reglene, var "hva skolen egentlig kan gjøre om vi drar til syden allikevel?"

På vår skole også. Jeg klarte selvsagt ikke å la være å si noe. Da heller...

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Då synest eg vi burde gjort noko med heile skulesystemet, slik at elevane måtte nå visse nivå i basisfag (norsk i form av lese- og skriveferigheiter, engelsk og matte), før ein kunne gå frå eit trinn til eit anna. (Akkurat dette har eg skrive ei 8 sider lang pedagogikkoppgåve om, som eg fekk B på, så det kan eg argumentere teoritungt for, om nødvendig). Eg trur at ein ved å undervise elevar på det nivået dei faktisk er, istadenfor i aldersinndelte grupper, ville fått ein meir ressurseffektiv skule, meir tilpassa opplæring (nå underviser ein jo ein gjennomsnittselev som ikkje finst i klasserommet og så får verken dei sterkaste eller dei svakaste den oppfølgjinga dei treng), og dermed betre læring.

Enig, men jeg ønsker meg en nivådelt skole som er utrolig fleksibel, med minst mulig fokus på at man er på ulike nivå og der bare basisfagene er nivådelte.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Nei, skole er ikke en straff, reglene om å ikke kunne søke barnet fri, er det.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Som sagt; stramme inn for de det gjelder.

Ja, det kan vi gjøre, på samme måte som vi kan ta bort trygdeordninger for de som ikke virkelig er syke eller skadet. Det er jo en kjent sak at folk er utrolig ærlige på slike ting.
Når mange misbruker en ordning, blir det kjipt for alle. Sånn er det bare.

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Veldig enig i dette. Og godt formulert. Jeg kjenner at det evige argumentet om prisen på sydentur og urettferdigheten for de som ikke har råd til å reise i skoleferien får meg til å rødt. Jeg greier ikke å formidle saklig hvor far out jeg syns det er å bruke prisen på ferien som en gyldig fraværsgrunn.

Jeg har formidlet det gjennom mange tråder her inne og mange ganger RL, men jeg kan gjerne si meningen min en gang til! Dustefolk!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:26.