Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Au pair på foreldremøte?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Au pair på foreldremøte?
Jeg har opplevd au pair på foreldremøte 6 3,82%
Jeg vet at noen på vår skole har sendt au pairen på foreldremøte 1 0,64%
Jeg kjenner noen som har opplevd au pair på foreldremøte 2 1,27%
Jeg har hørt om noen som kjenner noen som har opplevd au pair på foreldremøte 2 1,27%
Ikke hørt, ikke sett 136 86,62%
Ikke hørt eller sett, men har lest VG og Tenker Mitt uansett. 10 6,37%
Deltakere: 157. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-13, 18:57   #10
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Au pair på foreldremøte?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Førskulelæraren veit jo ikkje kva som foregår heime likevel. Viss ein av foreldrene er sjuke og ikkje klarer å hente og levere i barnehage sjølv, kan det like fullt vere at barnet blir møtt av ein heimeverande forelder i det barnet og au pairen kjem inn døra heime.

Pedagogisk leiar på ei avdeling bør kjenne såpass til situasjonen heime hos ungane. Dersom foreldra ikkje kan hente eller levere på grunn av kronisk sjukdom meiner eg at det er ei sjølvfølgje å informere pedagogisk leiar om dette. I dette spesifikke tilfellet var det ikkje det som var årsaka. Her var grunnen at både mor og far hadde leiarstillingar i næringslivet og jobba frå sju om morningen til sju om kvelden. Dei hadde difor to au pairar der den eine tok morgonskiftet og den andre kveldsskiftet slik at dei ikkje skulle overskride maksimum timar per dag. Desse au pairane blei nok ikkje utnytta. Eg trur tvert i mot dei hadde det veldig bra på jobb sidan det også var hushjelp i huset som tok seg av husarbeid. Men eg syns jo det er litt rart at ikkje foreldra kunne ta seg fri litt eit par gangar i året for å gå på foreldresamtale. Mi venninne helste på mora tre gangar i løpet av tre år. Faren såg ho aldri i barnehagen.
Dette er ei venninne som eg stolar 100% på. Har aldri tatt ho i løgn, så eg trur på det ho fortalte.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:15.