Sv: Hvor mye bundet tid har dere?
Opprinnelig lagt inn av Katta, her.
Men er dette noe tema noe sted? Det overrasker meg i såfall. Dvs jeg skjønner jo at dårlig ledelse gir dårlig arbeidsmoral, men det er jo vanvittig om noen forholder seg slik til dette at det det ikke er mulig å finne samarbeidstidspunkter utenom den tiden elevene er på skolen når man har såpass lang arbeidsuke.
Nei, det tror jeg ikke. Jeg har aldri hørt det i alle fall. Men det blir jo brukt som argument for å kreve større tilstedeværelsestid fra f.eks. KS. Ikke akkurat ppt-møter, men det er bare et konkret eksempel på en arbeidsoppgave som følger med jobben, og som man stiller på - uten at ledelsen trenger å bruke styringsrett. KS mener jo at det ved å kreve større tilstedeværelse blir enklere å samarbeide, jeg mener at det er stråmannsargumentasjon. Som sagt, jeg jobber på en diger skole, dette er ikke et problem hos oss i det hele tatt. Det samme gjelder om det oppstår noe som må løses, vel, da er man på jobben til det er løst, uavhengig av bundentida. Hvis jeg får en sms fra sjefen min om at teamet må møtes, vel, da gjør vi jo det, ferdig diskutert. Og på den andre siden, om jeg må til tannlegen i min bundne tid, da er det like uproblematisk for sjefen min, så lenge det ikke rammer undervisning/viktige ting. Jeg tror at man generelt sett i arbeidslivet oppnår mer med god ledelse enn kontroll basert på klokka.
|