Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvor mye bundet tid har dere?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-14, 11:15   #29
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bundet tid har dere?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Moren min som jobber i barnevernet har også kjernetid 9-15, altså 30 timer hver uke, og hvis hun da ikke har noen avtaler utenom disse tidspunktene kan hun legge tannlege/lege osv der, noe som også går an å gjøre i kjernetiden hvis det er nødvendig og kan legges utenom avtaler og møter.

Jeg jobber i det offentlige og vi har samme ordning. Men vi har ikke "møteplikt" hvis jeg kan bruke det ordet. Kjernetiden vår indikerer bare avspaseringstid, det vil si at hvis jeg jobber ekstra og tar ut tiden som plusstid, så er det bare å jobbe 30 timers uke til arbeidstiden er i vater igjen. Eller som jeg og mannen har gjort (og delvis enda gjør) at vi turnerer på når vi møter opp og går.

Så jeg opplever ikke dette som direkte tilsvarende til bundet / ubundet tid? For jeg kan i tillegg ha hjemmekontor, arbeide på et annet fysisk sted, være på seminar, gå til tannlege, men det er uavhengig av dette?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg syns det er merkelig at lærere ikke klarer å møtes når andre yrkesgrupper klarer det?

Kommer sikkert mye an på det administrativet rundt det også + kulturen? Tidligere der jeg jobbet var ikke møter en preferert arbeidsmetode.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:20.