|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Hvor mye bundet tid har dere?Må gjøre et forsøk på å regne med undervisning, inspeksjon, tilsyn, teamtid og det hele. Da er jeg bundet på jobb i 32 timer i uka. Jeg er tilstede minst 40.
|
|
|
#22 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye bundet tid har dere?
Joda, men noen ganger poster en ting bare for å få noen svar, andre ganger poster en ting for å få en lang diskusjon og må bruke tid på å forklare, forklare og forklare. Og når en da tror at en gjør det første, men det plutselig viser seg at en klarte å gjøre det andre, så måtte jeg gni meg i øya et par ganger her på morgenkvisten.
|
|
|
#23 |
|
Epikur
|
Sv: Hvor mye bundet tid har dere?Synes du det virker som om mange i denne diskusjonen har tungt for det, da?
|
|
|
#24 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hvor mye bundet tid har dere?Jeg hadde diskutert like mye om tråden lå i pedagogforumet. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Jeg syns det er merkelig at lærere ikke klarer å møtes når andre yrkesgrupper klarer det? Mange lærere klarer det også forresten, på min skole for eksempel. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Jeg synes det høres ut som det er en ukultur på skolen din, for å være ærlig. Hos oss har vi noen enkeltlærere som er umulige å få på møter, men de er like umulige uavhengig av om det skjer i bundet eller ubundet tid og har alltid en kjempegod grunn.
|
|
|
#27 |
|
WF: Sausnebbet
|
Bare det som går inn under velferdsperm eller ulønnet perm, eventuelt bruke timer man har jobbet inn som vikar e.l. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye bundet tid har dere?Jeg jobber i VGS og har som Stompa 29 timer bundet tid. Jeg er som regel på jobb fra 8.00 til 16.00 eller 7.30- 15.30. Eller jeg kan gå hjem 14.00 hvis det ikke er møter og jeg har retting på kveldstid. Hos oss er det ikke et problem å få tid til å møtes. Det vil si, på de fleste linjene ved skolen er det ikke et problem. Hvis noe skaper problemer for samarbeid er det heller at vår skole har tre studiesteder og flere lærere underviser på alle tre stedene.
|
|
|
#29 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Hos oss går dette på tillit - jeg kan legge f.eks. en legetime i bundettida så lenge den ikke kræsjer med et planlagt møte el.l., siden lederen min vet at jeg uansett er mer til stede enn de pålagte 29 timene og at jeg alltid stiller på møter osv. Jeg ville aldri funnet på å planlegge fravær i bundettida uten at det er helt uunngåelig, og da i dialog med lederen min, så det vil uansett være snakk om akutte (tann)legetimer, at det skjer noe med en av ungene el.l.
|
|
|
#30 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Hvor mye bundet tid har dere?Vi har helt frivillig bundet opp 34 og noe timer på arbeidsplassen.
|
|
|
#31 |
|
Leser
|
Jeg jobber i det offentlige og vi har samme ordning. Men vi har ikke "møteplikt" hvis jeg kan bruke det ordet. Kjernetiden vår indikerer bare avspaseringstid, det vil si at hvis jeg jobber ekstra og tar ut tiden som plusstid, så er det bare å jobbe 30 timers uke til arbeidstiden er i vater igjen. Eller som jeg og mannen har gjort (og delvis enda gjør) at vi turnerer på når vi møter opp og går.
Kommer sikkert mye an på det administrativet rundt det også + kulturen? Tidligere der jeg jobbet var ikke møter en preferert arbeidsmetode.
|
|
|
#32 |
|
Leser
|
Ikke lærer, men vi må føre opp tannlege, lege, samtaler med skole, barnehage etc i timeførinssystemet. Blir på samme måte som med sykdom, at man har trekker fra en bestemt pott. Ikke noe krav om at det skal gjøres på spesielle tidspunkter.
|
|
|
#33 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Ut fra det jeg har uthevet først der tenker jeg at du ikke har bundet tid, slik som lærerne har.
|
|
|
#34 |
|
Fartsfantom
|
Sv: Hvor mye bundet tid har dere?En lærer skal jobbe 1687,5 timer fordelt på 39 uker. Av disse er 1300 timer bundet på barnetrinnet, 1225 timer på ungdomstrinnet og 1150 timer på videregående. Resten er ubundet tid som skal/kan brukes til for- og etterarbeid. Bunden tid skal brukes til møtevirksomhet, undervisning, foreldresamarbeid, tid til elever, osv osv osv. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Fartsfantom
|
Jeg har de samme tankene om 007s møtekultur. Det er litt hårreisende å lage regler for alle når det er noen få som ikke gjør det de skal. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Fartsfantom
|
Enig. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
En, av to-tre
Jeg mener at de skolene som har problemer med å få lærerne til å møtes - de har et lederproblem. Da hjelper det ikke å gi lærerne medisinen. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
En, av to-tre
Hos oss løser det ingenting. På min skole er det undervisning fra 7.30-15.30. Tirsdag er det litt kortere undervisning for å rydde plass til fellestid for alle. Kjernetiden vil overhodet ikke hjelpe på problemet med at noen har undervisning. Det er helt andre tiltak som må til for å hjelpe på den problemstillingen. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor mye bundet tid har dere?Jeg jobber i en privat bedrift, vi har det ganske fritt, med mindre man blir kalt inn til møte eller annet. Jeg kan flekse, men samarbeidsmessig passer det best om de fleste er til stede fra 8-9 til 16 hver dag. Hjemmekontor, legetimer med mer må avtales. |
|
|
|
![]() |
|
|