|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Når folk tror de vet alt om deg og din sykmelding
Men var det ryggen som var problemet, eller "ryggen"?
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Leger har ikke lov til å sykmelde for "ryggen", de må skrive en riktig diagnose. Lege og NAV skal vite hva som skjer, arbeidsplassen skal bare vite funksjonsnivå. Hvis man trenger en dekkhistorie og driver med endel fysisk aktivitet utenom jobb er det litt korttenkt å bruke ryggplager som forklaring overfor arbeidsgiver. Da må man nesten regne med at de før eller siden reagerer.
|
|
|
#4 |
|
lider av tastleksi
|
Ja, selvsagt, men hvis arbeidsgiver blir informert om funksjonsnivå og hva som er opplegget for å bli frisk igjen kan de ikke kreve diagnosen. Og igjen handler det jo om tillit. Det er vel ikke noe som er så opplest og vedtatt som at det kreves fysisk aktivitet for å fikse "ryggplager" heller, sånn sett.
|
|
|
#5 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har respekt nok for folk til å anta at det de forteller meg ansikt til ansikt er tilfelle. Når jeg får beskjed om at ryggproblemer gjør det umulig å jobbe noe som helst, så er det det jeg forholder meg til. Jeg kan ikke da anta at ryggen er en egentlig sekkediagnose for noe annet. Særlig meningsløst blir det når jeg bruker tid på å sjekke ut behandlingsmuligheter via NAV, avlastningsmatter, bedriftshelsetjenesten, nye sko, egen stol, "raskere tilbake, fysioterapi osv for å tilrettelegge og holde folk i gang. Akkurat som jeg ikke har annet å bruke tiden på, eller andre å bry meg om.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|