Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Innvandrer og bunad

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-07, 22:40   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Innvandrer og bunad

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Jeg leser hva du skriver, men du skriver kanskje ikke så klart som du selv tror . For jeg leste deg som at du mente at innvandrere og adopterte burde bruke ikke-stedsbundne festdrakter, og overlate de stedsbundne til dem som hadde tilknytning til stedet.

Men det var selvfølgelig bare hyggelig at jeg misforstod deg .

Jeg har for egen del overhode ikke noen synspunkter om hvem som bør bruke hvilken drakt, og derfor en smule vanskelig for å sette meg inn i det brennende engasjementet enkelte viser.

Men det er fint godt å se at de fleste som har fått meg til å tenke ikke mente det jeg trodde .

Mulig jeg ikke skriver så klart som jeg tror, jeg skrev utifra mitt syn på bunadsbruk generelt, ikke om det var norske eller utenlandske. Poenget mitt var vel at like regler gjaldt uansett, for min del og for mine følelser rundt det. Det er bare hyggelig hvis en som er adoptert og bor på Sunnmøre bruker bunaden derfra, akkurat som en førstegenerasjons innvandrer bruker Follo-drakten fordi de har bodd der hele sin tid i Norge.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:22.