Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rasisme eller dårlig oppførsel?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-14, 20:56   #11
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rasisme eller dårlig oppførsel?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har oppfattet deg som veldig i forsvar, Imma, ikke bare uenig. Og det er jo sikkert fordi du tar utgangspunkt i en nær historie for deg at jeg oppfatter det slik. Slik jeg har oppfattet deg så mener du at dette ikke er rasisme, du vil ikke at datteren din skal beskyldes for det, og du syns ikke man kan være rasistisk uten at man vet hva det er. Siden datteren din ikke vet hva rasisme er,eller er rasist, så kan hun ikke utøve rasisme.

Det kan godt være at jeg leser mer inn i dine innlegg enn det som faktisk står der altså, men jeg tenkte det var greit å vise hvordan jeg leser deg, så forstår du kanskje bedre hvorfor jeg har argumentert som jeg har gjort.

Takk, det er så greit når man sier hvordan man leser den andre.
Du har nok rett idet at jeg er uenig i at datteren min opptrådte rasistisk. Det handler om at for henne handler det overhodet ikke om farge, etnisitet, religion. For henne handlet episoden om at hun lo av guttene fordi de fjollet og skapte seg. Hun skjønner nå at det kunne oppfattes helt annerledes av læreren.
En annen del av innlegget spør jeg om guttenes oppførsel var rasistisk? Dette var ment som et åpent spørsmål og ikke noe jeg hadde noen klar formening om. Samtidig ønsket jeg en diskusjon om rasismebegrepet da min erfaring (les: tidligere innlegg) er at det blir misbrukt derfor min påstand om at det er inflasjon i begrepet.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:09.