|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
This is normal!
|
![]() Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delta påDette er en avsporing av tråden Damenes aften på Bohus. Jeg skal prøve å forklare hvorfor jeg synes markedsføringsstunt som «Damenes aften» er irriterende, og hvorfor jeg mener folk som deltar på slikt bør tåle å høre at andre synes det er teit, også i en tråd der de ikke har invitert til diskusjon av arrangementet. Grunnen til at jeg likevel starter en ny tråd, er at jeg vil at det jeg skriver skal bli lest og lyttet til og ikke bare møtt med "ta det i din egen tråd".
så gjelder det henne og mannen hennes. (Jeg mener ikke at Adrienne tror alle andre er som henne og mannen. Det er mer ment å vise at vi er forskjellige.) Mannen min og jeg er like lite interessert i puter, nips og lys. Gardiner har vi ikke, og puter bytter vi ut når de er utslitt. IKEA unngår vi om vi kan. Det betyr ikke at vi ikke prøver å få det til å se ok ut hjemme hos oss eller er null interessert i interiør, men vi bruker veldig lite tid på det, og vi prøver hele tiden å finne ting som varer "evig" når vi først tar noe inn i huset.
Sist redigert av noen : 13-11-15 kl 14:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å deltJeg er enig med deg. Jeg blir lei og matt når det stadig vekk blir tatt som en selvfølge at man er spesielt interessert i et tema fordi man er kvinne eller mann. Og kan gjerne oute meg som en forholdsvis feminin kvinne som er totalt uinteressert i interiør. Jeg tror at alle estetiske valg som er tatt i vårt hus er tatt av min mann eller av oss to i felleskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å deltDet er helt klart at slike arrangement bidrar til å opprettholde kjønnsrollemønstrene. Det er liksom ikke noe å diskutere på.
![]() |
#6 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å deltTjære og shabbychicpaljetter ja!
![]() |
#7 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt
Selvsagt snakket jeg kun om min man og meg selv, og kommentaren min var ment som en sidekommentar i tråden om at HI's mann sikkert var glad for å slippe, ikke som en bekreftelse på at konseptet var riktig.
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å deltDet går jo an å f.eks. skrive et innlegg på FB-siden til Bohus og spørre dem om hvorfor de ikke kaller det interiøraften? To av foredragsholderne er jo menn med interesses for interiør, så det finnes jo garantert flere der ute.
![]() |
#9 |
This is normal!
|
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt
Jeg må understreke at jeg synes det er teit med slike arrangementer, og jeg synes det er teit å delta. Folka i seg selv trenger ikke være teite for det.
![]() |
![]() |
#10 |
Har bakt søte kaker
|
Enig! Ofte er det rett og slett lite gjennomtenkt når man kaller kundehappenings for sånt.
![]() |
#11 |
This is normal!
|
Selvfølgelig er det greit også for jenter å like klær og pynt. Og jeg synes det er helt greit at både kvinner og menn er opptatt av trender og interiør. Jeg har ikke skrevet noe annet.
![]() |
![]() |
#13 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å deltDet jeg ikke fatter og begriper er hvorfor de ikke bare kan kalle det interiørkveld eller noe slik. jeg ville aldri ha møtt opp på noe som ble kalt guttekveld eller herrenes aften selv om temaet hadde interessert meg, og jeg synes det er tankeløst og unødvendig å gi arrangementet en kjønnspesifik tittel. Det er arkaisk (gammeldags) og helt unødvendig. Fullstendig unødvendig.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Hertuginne
|
Så det du egentlig reagerer på er at de kaller det "damenes aften"? Ikke noe annet?
![]() |
#16 |
Textrovert
|
Nå er ikke jeg noen, men jeg mener da at det har vært klinkende klart hele veien at det er dette hun reagerer på.
Jeg personlig gjør i alle fall det. Eller rettere sagt, jeg ville ha gjort det om jeg hadde sett det. I hvilke sammenhenger finnes det slike konsepter rettet kun mot menn?
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å deltJeg er skikkelig irriterende politisk korrekt, og reagerer just presis like mye på lignende konsept rettet mot menn. Det er bare ikke like mange av dem, fordi det er jo damer som liker å shoppe, vettu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Hvilke konsepter tenker du på? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
This is normal!
|
Ja, det var det jeg skrev i den opprinnelige tråden. Jeg mener de kunne invitert til Trend- og interiørkveld. Hva "Damenes aften" har med dette å gjøre, er det jeg ikke forstår. Og ja, jeg reagerer like mye på konsepter som retter seg kun mot menn. Selvfølgelig.
![]() |
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å deltJeg syns også navnet er teit. Rett og slett fordi de gjør det vanskelig for menn som kunne være interessert i å komme. De diskriminerer både menn og kvinner.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|