Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Gå ned i vekt og bli der?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-06, 23:32   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gå ned i vekt og bli der?

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg er heilt einig i at dei fleste av oss et for mykje karbohydratar, og då spesielt i form av såkalla høg-glykemiske karbohydratar. Likevel er det viktig å hugse at kroppen treng også dette næringsstoffet, og ein tilnærma karbohydratfri diett kan vere direkte skadeleg for kroppen.

Ja, nå er det jo svært få som spiser helt karbofri kost, tilogmed Atkins anbefaler jo MINST 20 gram netto karbohydrater dagig den første tiden, deretter skal man øke antallet til man finner sin tåle-grense.

Men om man vet hva man gjør så kan man fint leve på GI = 0 også, faktisk. Skaldeman har skrevet ei bok om dette, mannen gikk selv ned 63 kg på slik kost og har holdt vekten i et par år nå. Han tok nylig en utvidet helsetest hos legen, og resultatene var forbløffende.
Her har man en mann med alvorligehjerteproblemer, svært overvektig og sliter med helsa. Han begynner å spise kun animalsk mat, nesten fritt for grønnsaker, KUN fett kjøtt og nesten intet annet. Han raser ned 63 kg, og alle helseverdier viser at mannen er friskere enn en på 25.

http://lillemaane.no/forfatter/sten_...skaldeman.html

Alle kan nok ikke leve slik, men jeg tror overhodet ikke det er skadelig så lenge man vet hva man gjør. Selv blir jeg matlei etter kort tid med slik kost (klarte det i 8 uker, raste ned 10 kg og har aldri følt meg så vel i hele mitt liv, ble kvitt migrene, pms, fordøyelsesplager, muskelsmerter osv), så jeg inkluderer en rekke "overjordiske" grønnsaker i tillegg.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:34.