|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
Epikur
|
Sv: - Demp ammepresset
Men samtidig:
|
|
|
#202 |
|
Absolut ateist
|
Dette er da ytterst enkelt. Iom at de fleste ammer, 95% eller noe, så sier det seg selv at man først gir info om amming. Dernest, når mor sliter og ikke får til og det går utover hennes og barnets helse (eller gjerne før det går så langt) så går man over til å informere om alternativer.
|
|
|
#204 |
|
Absolut ateist
|
Sv: - Demp ammepressetJøss. Jeg har visst gått glipp av tre infoskriv om amming.
|
|
|
#206 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, egentlig er der så enkelt!
Helt enig! |
|
|
|
|
|
#208 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: - Demp ammepressetJeg ser hva du mener Mim. Jeg er helt enig i at de som i utgangspunktet er negativ til amming og kanskje ikke vet alle fordelene bør få vite om disse. At man skal oppmuntres og gjerne pushes litt er greit. Jeg er enig i at dersom foreldrene vil ha hjelp til å få til ammingen så skal de få det. Mye og så lenge de vil. Men tror dere at å ikke gi informasjon om alternativet før problemene melder seg gjør godt for den enkelte mor? At man må "kvalifisere" til å ha store nok ammeproblemer? At det skal være et skjønnsspørsmål for den enkelte helsesøster? Jeg får gåsehud ved tanken. |
|
|
|
|
|
#209 |
|
Ringskrømt
|
Jeg er overrasket over at det ikke er litt mer tak i dere. Dere har faktisk ansvar for egen helse, og hvis noe ikke føles bra og tilbudet ikke legges på bordet, ja, da spørr dere! |
|
|
|
|
|
#210 |
|
Har fått viljen sin
|
Som førstegangsmor var jeg ikke i nærheten av å tørre å kreve noe som helst. Jeg spurte "hvis jeg ikke får til ammingen, hva skjer da" og pleieren svarte "det kan jeg ikke svare deg på". Det føltes som om jeg gjorde noe ulovlig og jeg voktet meg vel for å spørre igjen. Det var jo tydeligvis meg det var noe galt med. |
|
|
|
|
|
#212 |
|
Har fått viljen sin
|
Jeg. For det er tydeligvis ikke alle sykehus som vet hva pasienten har krav på. Og hvordan i alledager skal pasientene/den fødende vite det da? Jeg spurte. Jeg fikk ikke noe svar. |
|
|
|
|
|
#213 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: - Demp ammepressetSom alltid er jeg imponert over den nyanserte og reflekterte holdningen zol har til dette, og den saklige måten hun framstiller det på. I tillegg synes jeg (som vanlig) Madam Mim sier veldig mye fornuftig.
|
|
|
#214 |
|
saftig
|
Nå må du huske på at man etter en fødsel (og et svangerskap) kan være i veldig dårlig form, både fysisk og psykisk. Mange førstegangsmødre tør heller ikke å mase og kreve dersom man ikke får responsen man ønsker.
|
|
|
#215 |
|
Epikur
|
Så, så! Nå må dere oppføre dere og behandle hverandre pent.
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 16-07-07 kl 12:11. |
|
|
|
|
|
#216 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Nå må du huske at ikke alle har like god evne til å forstå at andre kan være annerledes enn dem selv.
|
|
|
#217 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: - Demp ammepressetDet er laaangt til nærmaste ammepoliklinikk her.......
|
|
|
#218 |
|
Absolut ateist
|
Hva var galt med innlegget mitt, om jeg tør spørre.
|
|
|
#220 |
|
Epikur
|
Det var den syrlige tonen.
|
![]() |
| Trådverktøy | |