|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan noen tipse meg om hvordan jeg bør legge opp trening?Er det en ide å ta noen tabataøvelser (3-4 ulike)til oppvarming? 3*30 sec sprellemann, 3*30 sec knebøy el. ? Jeg prøver ihvertfall på 3*3 før jeg starter.
Sist redigert av amo : 22-03-18 kl 13:33. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Kan noen tipse meg om hvordan jeg bør legge opp trening?
*googler tabata* |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Kan noen tipse meg om hvordan jeg bør legge opp trening?Jeg tenker på å ikke bruke mer enn 3 til 4 økter i uken. Få mest mulig på den tiden. Jeg tenker en ren tung styrketime, en intervalltime spinning eller powerstep, en langtur ski, løp eller sykkel fra 1,5 til 3 timer. Den fjerde øka blir utholdende styrke med fleksibilitet, poweryoga, pilates, slynge eller bodybalans.
|
|
|
|
#4 |
|
med tunga på styret
Sv: Kan noen tipse meg om hvordan jeg bør legge opp trening?I et av Birkenbladene mine står det noe om hvordan trene løping. Om jeg ikke husker helt feil så ble det anbefalt å ta styrkeøvelsene i samme økt som langtur og to intervall-økter i uka. Det var også gitt eksempler på hva slags styrkeøvelser som var lurt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
med tunga på styret
Sv: Kan noen tipse meg om hvordan jeg bør legge opp trening?
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Kan noen tipse meg om hvordan jeg bør legge opp trening?Takk, Jålebeinet. Jeg kjenner overordnet til disse tingene teoretisk, men har problemer med å omsette det til praksis. Jeg ser ikke helt at det er gjennomførbart med 90-minutters langkjøringer og deretter styrketrening. Jeg har ca 3 (4) x 1 time til rådighet i uka, det er i allefall mitt utgangspunkt. Jeg har endt opp med å drive på rolig og lenge 1-2 ganger, og intervall + styrketrening 1-2 ganger. Men da blir det 1/2 time ca til intervalltreningen inkludert oppvarming og sånt, og (bare) 1/2 time til styrketrening et par ganger i uka.
Det er der jeg har lyst til å være. Men jeg sliter med at jeg ikke helt får til løpingen (har skrevet om det i denne tråden), og det er det jeg ønsker å lære meg. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|