Sv: Bort med downs-barna (VG)
Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.
DU ville tatt dem, ja. Men kan du velge på vegne av dette downs-barnets søsken? For de må ha dette ansvaret etter at du er død. Har du rett til å pålegge dine andre barn en slik byrde?
Jeg har ingen rett til å pålegge min datter ansvar for søsken etter jeg er død. Ikke så sant jeg kan kontrollere det.
Downs-barn er, som Nenne sier, ikke alltid små og søte og fulle av kjærlighet. de kan være digre, voldelige og fulle av hormoner som gir dem et utrolig behiov for å onanere overalt. :erfart:
Det er ingenting som sier at et søsken må ta ansvar for et downs søsken når mor og far dør. Vi har mange flotte institusjoner i dette landet som gladelig tar seg av personen. Ja, det er en omstilling for den/ de det gjelder. Men for meg handler det om å finne løsninger og å ta utfordringene som kommer. Jeg ville aldri pålagt andre rundt meg å hjelpe eller å ta over omsorg etter min tid!
Ja, et downs barn kan onanere på offentlig plass. Det i utgangspunktet friske barnet kan vise seg å ha autisme. Dette viser seg ofet ved 2 års alder. Og senere i livet begynner gjerne dette barnet å onanere på offentlige steder også. Hvor står man da?
|