Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bort med barn med downs syndrom (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-07, 21:05   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bort med downs-barna (VG)

Opprinnelig lagt inn av samra, her.

Å forklare en abort av downs barn med økonomi blir for meg helt søkt når man lever i norge!

Det er dessverre ikke helt søkt å forklare en abort ut fra økonomi, selv om man bor i Norge.

Vi har ikke et barn med Down syndrom, men vi har et barn med store spesielle behov, både fysisk og psykisk. På grunn av sønnen vår, har jeg vært nødt til å være hjemmeværende siden han ble født. Vi må dermed klare oss på min manns inntekt, og på hjelpestønad og barnetrygd.

Omsorgslønn ble avslått, da gutten min "bare er to år og toåringer trenger mye tilsyn, de."

Vi har elendig økonomi. Den gangen vi flyttet, kjøpte vi hus etter to inntekter. Du kan sitte og fortelle oss at det er bare å selge og flytte til et billigere sted. Ta da i betraktning at det er her vi har et nettverk, avlastningstilbud, Storebror har venner og et spesielt opplegg i barnehagen - det er her min kjære har sin jobb, som vi er helt avhengig av...

Så det er faktisk et økonomispørsmål om man skal ha et barn med en utivklingsutfordring - enten man liker det eller ei.

Jeg er også mot at man skal sortere bort barn pga diagnoser og syndromer - men jeg vil aldri kunne dømme de menneskene som faktisk gjør det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:18.