Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bort med barn med downs syndrom (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-07, 23:10   #11
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Bort med downs-barna (VG)

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Kanskje kan man spørre seg ja, er ikke mitt liv noe verdt? Har ikke jeg noen verdi ? Alle de gangene jeg har bedt om støtte, hjelp, veiledning, noen å snakke med er det den følelsen jeg sitter igjen med. Jeg, som mor, har blitt totalt verdiløs, i hvertfall innenfor hjelpeapparatet.

Ja, det blir man.

Og dette jobbes det med, vet jeg, jeg kjenner noen ildsjeler som vil forandre nettopp dette at foreldre aldri blir spurt om hvordan de har det.
Jeg håper de får til det de vil.

Jeg fikk sjokk når jeg møtte disse damene første gang, og de spurte hvordan jeg hadde det. Og når jeg begynnte på hvordan barnet hadde det, stoppet de meg og sa at de mente MEG.
For første gang hadde noen fokus på meg, mine tanker og følelser. For første gang i hjelpeapparatet, som vi hadde vært i, i over 3 år.
Og jeg visste ikke, jeg ante ikke.
Jeg var bare mamma.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:45.