|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 i kveld
Både ja og nei. Det forskes mye på dette, og det er den type astma utløst av RS-viruset BCG vaksinen ser ut til å knekke. Den type astma vil som regel alltid likevel gi seg utover i barneårene, og er ikke like hissig som den genetisk arvelige astmaen. Astmagåten er og blir underlig, og det forskes på mange og samensatte faktorer rundt hvorfor dette er blitt en så hyppig lidelse i vår del av verden. Noen tror det kan være våre hygeniske/ rene omgivelser, der barna utsettes for et minimum av luftveisvirus som gir seg utslag i overfølsomme bronkier. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 i kveldDokumentaren på TV2 kritiserte jo ikke MMR-vaksina slik den er idag. Den rettet vel heller søkelyset på folkehelsa som ikke har tatt på seg ansvaret for "berners sønn" Det synes jeg er fryktelig.
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Dokumentaren handlet ikke om MMR-vaksinen overhodet, men den gamle trippelvaksinen.
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Hvis du har en ålreit helsesøster eller lege kan du jo snakke med dem om det. Og evt. utsette den litt?
Sist redigert av Tallulah : 12-10-06 kl 13:40. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 i kveldJeg utsatte den litt med lillesøster, fordi hun var så lita for alderen. Men jeg ville jo også gjerne ta den mens jeg fortsatt ammet. Så jeg gjør vel det samme denne gangen. Huff. Det blir godt når det er over.
|
|
|
#7 |
|
Moden
|
jeg svarer etterhvert som jeg leser så det kan hende noen har sagt dette allerede, men jeg sier det allikevel jeg...
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|