Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen
Sporer litt tilbake.
Märtha er religiøs, Märtha tror på engler. Det burde være revnende likegyldig hvor jeg eller noen andre står i forhold til tro eller ikke tro, faktum er at andre bør få fremme sitt syn uten å bli kalt det ene eller andre. Det har ikke så mye med å være snill å gjøre, men "practice what you preach". Jeg ønsker for eksempel ikke at barna mine skal håne andre, og spesielt ikke på bakgrunn av litt sensitive tema, som religion, bakgrunn, opphav, legning mm. Å tulle, er helt greit, å være spydig i diskusjonens hete, er også greit, det bør man tåle. Men, grensen går vel omtrent der hvor man får andre til å føle seg dumme og mindre verdt ganske enkelt fordi man velger å tro på noe.
Jeg ville for eksempel ikke hoppet inn i denne diskusjonen med hva jeg tror på, mtp mottakelsen Märtha fikk. Riktignok tar hun steget videre ved å starte skoler, men hvem har sagt at min oppfatning av hvordan det bør være er den eneste rette? Syrin skriver at hun ikke tror ... var det svigerinnen? ... var hverken gal eller en løgner, og selv om hun ikke tror på det selv, respekterer hun svigerinnen nok til å tro på henne.
|