Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-07, 00:07   #381
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Er den? Det er vel langt fra alle som ble kastet ut, en del gikk da meget frivillig?

Gammel 29-07-07, 00:13   #382
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er den? Det er vel langt fra alle som ble kastet ut, en del gikk da meget frivillig?

De aller fleste gikk frivillig, men sånn har det vært de andre gangene også. De andre gangene ble trafikken på NM ikke påvirket av at noen forsvant i det hele tatt, nå er den halvert.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 00:55   #383
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

De aller fleste gikk frivillig, men sånn har det vært de andre gangene også. De andre gangene ble trafikken på NM ikke påvirket av at noen forsvant i det hele tatt, nå er den halvert.

Jeg har helt klart gått glipp av noe.
Og siden jeg lider av GG-angst ( gå glipp av-angst), må noen være så snille og forbarme seg over meg; hva var det egentlig som kjedde på NM høsten 06??

Gammel 29-07-07, 01:18   #384
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Noen er visst sårbare overfor noe de tror er ment som kritikk her.

Hva? Hvem? Hvor?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Hva? Hva? Hva mener du med det? Det var ikke det jeg spurte om! Hvem kaller du sårbar? Kaller du meg en Dårlig Mor?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Åja. Jeg leste bare side 1.

Har du ennå ikke lært?

Jeg gikk aldri.

Gammel 29-07-07, 01:52   #385
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Ordstyrer!

Ben "shocked, shocked to find that this is going on here" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 01:54   #386
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 29-07-07, 02:25   #387
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er kjip og sporer diskusjonen inn på opprinnelig spor igjen. :sjokkerende FP-oppførsel:

Det kommer vel neppe som noen bombe at jeg hører til den gjengen som ikke tror en millimeter på at ML kan lære noen å snakke med engler (i alle fall ikke hvis de forventer svar), men når det gjelder spørsmålet om det er moralsk riktig å ta så mye penger for utdannelsen hun markedsfører, tror jeg dette er temmelig uproblematisk.

Hvis jeg skal gjette, så består ene halvparten av det første kullet av journalister som er ute etter en underholdende story og andre halvparten av folk som er mer nysgjerrig på ML enn på englene hun underviser i. Og ingen av disse grupperingene er troende til å bli skuffet eller føle seg snytt (gitt at ML faktisk dukker opp som lærer på noen av samlingene).
:no problem:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 02:42   #388
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Henger meg på den opprinnelige diskusjonen, etter å ha hatt 19 siders fornøyelig lesing (hvor jeg personlig har fint lite å bidra med ). Angående det opprinnelige "tema" ang skolen og prinsessen: Personlig tror jeg ikke på noe, men avviser ingen muligheter. Jeg har ikke behov for å stille spørsmålene og er derfor ikke interessert i svaralternativene. Men, har forståelse for at andre har det. Jeg er imidlertid skeptisk til svært alternative opplegg som koster masse penger, slik som dette til prinsessen.

Videre er jeg særdeles skeptisk til at hun bruker tittelen sin i presentasjonen og dermed også i markedsføringen av skolen. Dette ville jeg ha ment uansett om hva slags opplegg det var. Jeg har ikke sansen for kommersiel utnyttelse av prinsessetittelen. Hun som person må, for min del, få gjøre akkurat det som passer henne, men hun knytter det til Kongehuset i det øyeblikket hun bruker tittelen sin. Jeg ville ha vært like skeptisk til Prinsesse Märthas Kokkeskole, eller salg av PrinsesseCola.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 11:11   #389
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men madam Mims kokkeskole har du ikke noe mot? Håper jeg?

Gammel 29-07-07, 11:42   #390
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Videre er jeg særdeles skeptisk til at hun bruker tittelen sin i presentasjonen og dermed også i markedsføringen av skolen. Dette ville jeg ha ment uansett om hva slags opplegg det var. Jeg har ikke sansen for kommersiel utnyttelse av prinsessetittelen.

Enig, jeg syns hun burde droppet den når hun giftet seg, slik fornuftige prinsesser før henne gjorde.

Jeg kom forresten hjem fra ferie, og det første oppslaget jeg så var om Mette-Marit som sa hun hadde blitt healet av Märtha, og når jeg leste om engleskolen etterpå må jeg innrømme at jeg ble helt paff. Jeg fortalte det til sambo han svarte: "Det begynte så bra, så gikk det visst bare piiiiong!"

Jeg syns rett og slett det er helt tullete.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 12:53   #391
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

: "Det begynte så bra, så gikk det visst bare piiiiong!"

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 15:40   #392
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil bare føye til den siste avsporingen at jeg er utestengt fra NM.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 15:42   #393
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg vil bare føye til den siste avsporingen at jeg er utestengt fra NM.

Jøss, nå nettopp? Hva har du rotet deg borti nå da?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 15:45   #394
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jøss, nå nettopp? Hva har du rotet deg borti nå da?

Jeg skrev et åpenhjertig innlegg om hva jeg mente om sletting av innlegg som kun inneholdt meget konstruktiv kritikk, om at de nektet å linke til innsamlingen til hjelp for Lille R som har leukemi, men at alle kan få linke til nettbutikker osv i vilden sky, at jeg ikke fikk respons da jeg ba dem om å slette brukerprofilen osv. Så ble det slettet. Og så la jeg det inn på nytt. Sånn gikk no dagan.

*meget begrenset fortalt*

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 16:45   #395
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er det vel for ren heder å regne å bli utestengt fra NM. *peker på æresmedaljen*

Gammel 29-07-07, 16:49   #396
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Nå er det vel for ren heder å regne å bli utestengt fra NM. *peker på æresmedaljen*

Sikkert. Jeg kom aldri så langt. Jeg fikk faktisk aldri så mye som en rødprikk på NM. Men jeg fikk slettet den siste tråden jeg startet der, da, etter maks tyve minutter.

Gammel 29-07-07, 17:16   #397
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sporer litt tilbake.

Märtha er religiøs, Märtha tror på engler. Det burde være revnende likegyldig hvor jeg eller noen andre står i forhold til tro eller ikke tro, faktum er at andre bør få fremme sitt syn uten å bli kalt det ene eller andre. Det har ikke så mye med å være snill å gjøre, men "practice what you preach". Jeg ønsker for eksempel ikke at barna mine skal håne andre, og spesielt ikke på bakgrunn av litt sensitive tema, som religion, bakgrunn, opphav, legning mm. Å tulle, er helt greit, å være spydig i diskusjonens hete, er også greit, det bør man tåle. Men, grensen går vel omtrent der hvor man får andre til å føle seg dumme og mindre verdt ganske enkelt fordi man velger å tro på noe.

Jeg ville for eksempel ikke hoppet inn i denne diskusjonen med hva jeg tror på, mtp mottakelsen Märtha fikk. Riktignok tar hun steget videre ved å starte skoler, men hvem har sagt at min oppfatning av hvordan det bør være er den eneste rette? Syrin skriver at hun ikke tror ... var det svigerinnen? ... var hverken gal eller en løgner, og selv om hun ikke tror på det selv, respekterer hun svigerinnen nok til å tro på henne.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 17:36   #398
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:sporer ut på ville veier igjen:

...men hvorfor sluttet så mange på én gang? Var dere ordentlig bøllete, var det bare noen som syntes at dere var bøllete, selv om dere ikke var det, ELLER var noen bøllete mot dere?!?

( Hele juli har regnet bort - entertain me, damn it!! )

Gammel 29-07-07, 17:40   #399
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror vel jeg har den første æresmedaljen. Betyr det at jeg er sjefen over alle dere?

Gammel 29-07-07, 18:36   #400
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror vel jeg har den første æresmedaljen. Betyr det at jeg er sjefen over alle dere?

Jeg vil tro det

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
engleskole, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:06.