Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?
Opprinnelig lagt inn av Elin, her.
Det skal være en selvfølge for en hver innvandrer at man er interessert i å lære seg språket i det land man skal leve. Er man ikke interessert i å lære seg språket raskt, så er man heller ikke interessert i integrere seg.
Elin - det ER ingen selvfølge. Det er mange innvandrere som ikke lærer seg norsk, og dermed ikke har noen mulighet til å bli integrert eller få seg arbeid. Det er ikke bare den som ikke lærer seg norsk som betaler for det.
Opprinnelig lagt inn av Elin, her.
Hvem skal betale moroa? Skal det gå på bekostning av annen skole? Er det ikke bedre å bruke disse midlene til å forbedre skolen, og gjøre norskundervisningen bedre for alle?
...ja og dersom man skal belønnes for å integreres, så betyr vel det at man bør straffes for ikke å ville integreres da, vil jeg tro?
Unnskyld? De sier jo ingenting om straff, det er FrP som har kommet med et forslag om å nekte dem statsborgerskap dersom de ikke lærer seg norsk. Venstre ønsker å bruke en motivasjonsfaktor istedet, og jeg kan ikke skjønne hva som er problemet med det. Det er en vinn-vinn situasjon.