Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-07, 20:08   #261
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Jeg mener at vi har et ansvar for å sørge for at den offentlige skolen blir god nok for alle. Både frk.flink, Chantelle og Ali.
Jeg er dermed helt enig med M.Mim.
Hvordan, har jeg ikke oppskriften på gitt. Men flere og bedre lærere ville være en start. Lærere som er glad i skolen sin, som har det som et arbeidskrav!
I tillegg har vi som foreldre også et ansvar for at skoler ikke blir elitistiske. Faktisk.
Nei, ingen ønsker å eksperimentere med sine egne barn. Men det gjør man da heller ikke ved å sende barnet til skolen det sokner til?
Ja, det kan være en belastet skole, men den blir aldri mindre belastet dersom ikke vi foreldre stiller noen krav, eller ikke minst dersom vi velger den bort? Da forblir skolen en skole for folk som Ali og vi skaper og opprettholder et elitistisk samfunn.
Vi har faktisk et ansvar.

Sist redigert av Plipp : 23-08-07 kl 20:44.
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 20:20   #262
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ikke nødvendigvis. Vi sokner til en anske gdårlig skole. Men hvis jeg visste at alle de ressursterke menneskene som bor i nabolaget måtte sende ungene sine på den lokale skolen og ikke privatskolen i nabobydelen, da hadde jeg selvsagt latt barnet mitt gå der han også.

Ergo demonstrandum.

Gammel 23-08-07, 22:26   #263
kolinka
Nysgjerrig

Medlem siden: Aug 2007
kolinka har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg synes du skal stemme på SV. Er du i tvil bruk velgerguiden som ligger på nettsiden deres.

kolinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 02:09   #264
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av kolinka, her.

Jeg synes du skal stemme på SV. Er du i tvil bruk velgerguiden som ligger på nettsiden deres.

SV blir jeg ikke mer klok på av å lese nettsidene deres. Jeg synes dessuten SV mangler MYE på skolepolitikk. Jeg hørte Kristin Halvorsen selv si her om kvelden i partileder-debatten at de vil ha flere lærere...ja, fint, Kristin! Men hun sier aldri et ord om at de lærerne som er, må bli flinkere, heller aldri et ord om at man må stille krav til lærerne, og heller aldri noe om at det må bli mer attraktivt å utdanne seg til lærer, slik at de flinke velger læreryrket. Det er liksom bare å pøse på med mer lærere, så blir alt så bra så! ....hmmm.....

Gammel 24-08-07, 02:13   #265
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

...og dessverre i dag rykker Venstre tre skritt tilbake etter at de foreslår belønning i form av kroner til innvandrere som lærer seg norsk raskt.

http://www1.vg.no/nyheter/innenriks/...p?artid=154688

Gammel 24-08-07, 12:04   #266
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvis jeg visste at alle de ressursterke menneskene som bor i nabolaget måtte sende ungene sine på den lokale skolen og ikke privatskolen i nabobydelen, da hadde jeg selvsagt latt barnet mitt gå der han også.

Klart, da måtte jo faktisk du det også, og ville ikke hatt noe valg. (Men jeg vil også gjette at en god del av disse ressurssterke menneskene ville flytte fra området i en slik situasjon.)

Gammel 24-08-07, 12:32   #267
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

SV blir jeg ikke mer klok på av å lese nettsidene deres. Jeg synes dessuten SV mangler MYE på skolepolitikk. Jeg hørte Kristin Halvorsen selv si her om kvelden i partileder-debatten at de vil ha flere lærere...ja, fint, Kristin! Men hun sier aldri et ord om at de lærerne som er, må bli flinkere, heller aldri et ord om at man må stille krav til lærerne, og heller aldri noe om at det må bli mer attraktivt å utdanne seg til lærer, slik at de flinke velger læreryrket. Det er liksom bare å pøse på med mer lærere, så blir alt så bra så! ....hmmm.....

Vi forutsetter at lærere er ganske flinke, vi da. Og det stilles høye krav til lærere. Timetallet og arbeidstiden deres har jo stort sett økt. Problemet i skolen ligner det i eldreomsorgen. Vi trenger flere hender, flere lærere for å øke tilbudet til elevene. En lærer kan være så flink h*n vil, men h*n kan aldri kunne være 4 steder på en gang, uansett.

Gammel 24-08-07, 12:59   #268
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke nødvendigvis. Vi sokner til en anske gdårlig skole. Men hvis jeg visste at alle de ressursterke menneskene som bor i nabolaget måtte sende ungene sine på den lokale skolen og ikke privatskolen i nabobydelen, da hadde jeg selvsagt latt barnet mitt gå der han også.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ergo demonstrandum.

Men jeg vil ikke ha den enhetsskolen SV ønsker å påtvinge meg. Jeg syns ikke "ting var bedre før", da man ikke kunne velge skole og alle måtte gjøre det samme. Jeg syns faktisk ikke at "problemet" er løst dersom alle går i en middelmådig, idealtidsbasert grunnskole basert på SVs kvelende kjedelige og politisk korrekte sosialdemokratiske sekulære humanisme.

Ben "kjetter" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 13:10   #269
ack
HATER Bergen by

ack sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
ack har et hav av muligheter foran seg
Standard

Rød/grønt.

ack er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 13:22   #270
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Vi forutsetter at lærere er ganske flinke, vi da.

I motsetning til hjelpepleier-alenemødre?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 13:38   #271
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Men jeg vil ikke ha den enhetsskolen SV ønsker å påtvinge meg. Jeg syns ikke "ting var bedre før", da man ikke kunne velge skole og alle måtte gjøre det samme. Jeg syns faktisk ikke at "problemet" er løst dersom alle går i en middelmådig, idealtidsbasert grunnskole basert på SVs kvelende kjedelige og politisk korrekte sosialdemokratiske sekulære humanisme.

Ben "kjetter" Murphy

Jeg skjønner så veldig godt hva du mener. Jeg liker heller ikke A4 / enhetsskolen som et ideal. Jeg har svært lite til overs for denne ”masse / likhetstanken” som i verste fall er direkte skadelig for faglige sterke elver. De kjeder seg fort i skolen, blir ikke sett, ikke oppmuntret osv. og blir i verste fall skoletapere. Jeg kommer aldri til å glemme broren min som ikke fikk lov til å ta med seg de fine bildene han malte ”fordi han var så mye flinkere til å male en andre” og han kunne, god forbid, lese før han begynte på skolen og dette var jo nærmest FY FY – hva i alle dager skulle han gjøre i timene da og hvordan ville de andre elvene føle seg osv. Det var ikke mye ros, bare ris.

Ok, jeg vet skolen har forandret seg mye de siste 20 årene men jeg er fortsatt skeptisk. Jeg har masse venner som sier barna deres kjeder seg på skolen, det er rett og slett for få utfordringer osv.

Jeg tror jeg mener skoler må få mye større spillerom til å være forskjellige, men det må da gå an innenfor den statlige enhetsskolen også? Jeg tror ikke på one size fits all i det hele tatt når det gjelder barn og læring generelt. Elever ved en inner city skole i Oslo har helt andre forutsetninger og utfordringer enn en liten bygde skole med en homogen elev gruppe.

Jeg har ikke svaret men jeg tror det hadde vært en fin start hvis lærere fikk igjen litt mer ”makt og styring” slik de hadde før. Det burde være ledelse ved skolen og lærere som la opp hver enkelts skoles mål og ambisjoner, ja med et felles pensum men med mulighet til å utforme og forme skolens hverdag etter behov og ønsker ….

Usj, blir rotete men jeg er altså for en statlig skole som er mindre detaljstyrt fra Departementet…. tror jeg

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 13:44   #272
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Klart, da måtte jo faktisk du det også, og ville ikke hatt noe valg. (Men jeg vil også gjette at en god del av disse ressurssterke menneskene ville flytte fra området i en slik situasjon.)

Det har du jo rett i. Det jeg mener, er at jeg er ikke så sikker på at så mange ville flyttet, hvis skolen var bra nok. Og det har jo igjen sammenheng med ressursterke foreldre. Som en faktor i allefall.

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Jeg syns faktisk ikke at "problemet" er løst dersom alle går i en middelmådig, idealtidsbasert grunnskole basert på SVs kvelende kjedelige og politisk korrekte sosialdemokratiske sekulære humanisme.

Det syns selvsagt ikke jeg heller. Jeg syns norsk skole er ganske dårlig, rett og slett. Mange lærere er ikke spesielt gode, verken som pedagoger, ledere, forbilder eller på fagplan. Det er mye som må taes tak i, men jeg mener at fullstendig fritt skolevalg (hvis det hadde fungert), ikke gjør problemet bedre.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 13:50   #273
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg står og vipper litt mellom Venstre og SV ...

Gammel 24-08-07, 13:55   #274
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har du jo rett i. Det jeg mener, er at jeg er ikke så sikker på at så mange ville flyttet, hvis skolen var bra nok. Og det har jo igjen sammenheng med ressursterke foreldre. Som en faktor i allefall.

Hvis man mener skolen er bra nok, trenger man selvsagt hverken å søke seg ut av skolekretsen eller å flytte. Og ressurssterke foreldre er helt klart én faktor som spiller inn på hvor bra skolen er. Men andre faktorer er jo skolens rammer for hvordan den skal drives, og jeg synes det er synd at man ikke skal kunne ha (offentlige) skoler som har ulike rammer. Det er på ingen måte gitt at den skolen som er best for én elev nødvendigvis er best for en annen, og det gjelder også selv om vi ikke trekker inn hvor mye/lite skoleflinke de enkelte elevene er.

Selv de offentlige enkeltskolene sier jo at de "satser" på bestemte ting. Noen sier at de jobber spesielt med bevisstgjøring om ulike kulturer, kanskje, eller morsmålsundervisning, der elevene kommer fra mange forskjellige land. Andre sier at de satser spesielt på å unngå mobbing, eller bruker kanskje gruppearbeid eller sosiale aktiviteter på tvers av aldersklassene. Og så videre. Alt dette er selvsagt bra og viktige ting, men jeg skulle ønske det hadde gått an å spørre hver enkelt skole hva de er dårligst på, og få et ærlig svar. Er de f.eks. ikke flinke med friluftsliv eller utflukter, eller har de ikke et spesielt godt opplegg for etnisk norske barn, har de et skolebibliotek med få bøker på finsk, eller mangler de skolekorps eller andre musikalske etter-skolen-aktiviteter, så kunne man ta med dette i vurderingen når man valgte. SFO-tilbud og størrelsen på skolen er jo også noe som kan spille inn når man skal tenke på hvor godt man tror ens eget barn vil trives der. (I tillegg til selvsagte ting som hvor langt det er å gå dit og om man kjenner andre barn der.)

Gammel 24-08-07, 13:59   #275
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skilpadda, jeg er jo egentlig enig med deg, jeg er bare frustrert, litt sur og tverr fordi jeg egentlig ikke vil flytte fra bydelen vår, og det finnes ingen gode skoler her. Og for oss så er ikke privatskolene som Oslo kan tilby noe alternativ.

Gammel 24-08-07, 14:01   #276
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Skilpadda, jeg er jo egentlig enig med deg, jeg er bare frustrert, litt sur og tverr fordi jeg egentlig ikke vil flytte fra bydelen vår, og det finnes ingen gode skoler her. Og for oss så er ikke privatskolene som Oslo kan tilby noe alternativ.

Jeg vet at vi er ganske enige, og beklager hvis det høres ut som jeg argumenterer mot deg - det var ikke meningen. Mente bare å presentere noen alternative argumenter så ikke Mim skulle komme trekkende med den "frøken Flink versus dropout-Ali" igjen.

Gammel 24-08-07, 14:07   #277
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet at vi er ganske enige, og beklager hvis det høres ut som jeg argumenterer mot deg - det var ikke meningen. Mente bare å presentere noen alternative argumenter så ikke Mim skulle komme trekkende med den "frøken Flink versus dropout-Ali" igjen.

Skilpadda, jeg er ikke sikker på om jeg er enig med deg. Kan du argumentere litt til? Så kanskje jeg forstår hvorfor det er greit at drop-out-Aliene har sine skoler mens frøknene Flink har sine.

:Planlegger ordinær middelmådig skole sånn at Vesla kommer til å dø av kjedsomhet, men ha mange venner på skolen som kan dø sammen med henne:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 14:11   #278
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Det syns selvsagt ikke jeg heller.

Jeg skjønte jo det. Du ble mest sitert for kontekst. Og det er naturlgvis mye i det du sier – oppegående foreldre spiller stor rolle.

Mitt problem med SVs løsninger er at de ikke vil tilby det jeg, og sikkert andre foreldre, etterspør. Jeg etterspør ikke en skole som tar seg av de svake elevene – noe SV alltid har prioritert i skolepolitikken (og det er forsåvidt fint, så slipper jeg). Jeg etterspør en skole som tar seg spesielt godt av de sterke elevene.

Ellers skriver Lisa mye jeg også kunne ha skrevet i forrige innlegg. Og skolen må altså gjerne være offentlig for min del.

Ben "ikke særlig enhetlig" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 14:11   #279
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg vet at vi er ganske enige, og beklager hvis det høres ut som jeg argumenterer mot deg - det var ikke meningen.

Neida, jeg bare føler at jeg argumenterer litt mot meg selv.

Det er vanskelig å finne ut hvilken ende man skal begynne i, skal man tvinge barna på lokalskolen slik at man får et bedre sammensatt miljø slik at det blir mer attraktivt for lærere å jobbe der, eller skal man greie å markedsføre bydelen slik at det blir mer attraktivt å jobbe der og kanskje fler velger lokalskolen? Også må man selvsagt trekke inn den fullstendig feilslåtte boligpolitikken til Oslo kommune for sentrumsbydelene. "Vi vil gjerne ha barnefamilier i de sentrale bydelene, derfor bygger vi bare leiligheter med ett soverom der". :frustrert:

Gammel 24-08-07, 14:11   #280
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Skilpadda, jeg er ikke sikker på om jeg er enig med deg. Kan du argumentere litt til? Så kanskje jeg forstår hvorfor det er greit at drop-out-Aliene har sine skoler mens frøknene Flink har sine.

Da var jeg nok uklar. Poenget mitt var jo nettopp at det ikke trenger å være mellom de skoleflinke og de mindre skoleflinke at skillet går. At man burde kunne velge litt ut fra hva slags type skole ungene vil trives med og ha utbytte av, ut fra pedagogikk, fritidstilbud, størrelse på skolen, utenomfaglige satsningområder, hvilke (valg-)fag som tilbys etc.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:49.