Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)
Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.
Hun er ikke alene, jeg er nemlig langt på vei enig med henne. Det betyr ikke at jeg synes diskrimiering er akseptabel på noen måte. Jeg mener tvert imot at det er skal gjelde det samme for alle. Jeg forbeholder til og med meg retten til å misslike noen med en mørkere hudfarge enn meg, eller er født i et annet land, men ikke å mislike noen på grunn av det.
Øh..? Når har jeg sagt at man ikke skal ta alle for det de er? Jeg driter i hva slags farge folk har, jeg, og hvis du forstår det dithen at jeg liker folk BEDRE eller tolerer MER fordi de har den eller den fargen, så er du helt på jordet.
Men i motsetning til mange, så omgås jeg daglig folk fra mange kontinenter, folk som er kommet hit i voksen alder og som har hatt et voldsomt kulturskifte. Det er klart en utfordring for dem, og DET kan man vel forstå uten å bli beskyldt for å være snillist?
Det kan synes som de kalde av hjerte ofte beskylder folk med innsikt for å være snillister, slik at de selv kan slippe å ta et oppgjør med egne holdninger.