Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)
Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.
Øh..? Når har jeg sagt at man ikke skal ta alle for det de er? Jeg driter i hva slags farge folk har, jeg, og hvis du forstår det dithen at jeg liker folk BEDRE eller tolerer MER fordi de har den eller den fargen, så er du helt på jordet.
Men i motsetning til mange, så omgås jeg daglig folk fra mange kontinenter, folk som er kommet hit i voksen alder og som har hatt et voldsomt kulturskifte. Det er klart en utfordring for dem, og DET kan man vel forstå uten å bli beskyldt for å være snillist?
Det kan synes som de kalde av hjerte ofte beskylder folk med innsikt for å være snillister, slik at de selv kan slippe å ta et oppgjør med egne holdninger.
Jøss.
Kalde av hjerte?
Så enkelt verdensbilde du har da. Alle som er enige med deg har innsikt, alle som er uenige er kalde av hjerte. Det er ikke så enkelt.
Det er faktisk mulig at det er like mye omtanke bak de som ikke skal forstå seg ihjel.
Et eksempel er hva myndighetene gjør mht lemlestelse av små jenter. Det er kanskje på tide en gjør noe heller enn å skulle ha forståelse for kulturen. Mulig ting endrer seg på sikt men i mellomtiden oftes små barn på forståelsens alter. Litt på siden.e
|