Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?
Opprinnelig lagt inn av IOA, her.
Det tror jeg at er min midtlivskrise! Eller midtlivsgreie i hvert fall. Begynte i korps igjen da jeg var 43. Føler ikke at det er noen krise, heller tvert imot. Det gir både glede og nye vennskap, og til tider litt økt stressnivå og prestasjonsangst.
Ellers har jeg tror jeg midtlivskrisa kommer når minstemann flytter ut, kanskje. Det skjer antageligvis om ca 3 år, og da blir jeg boende helt alene.
Vi
Ta kontakt med det lokale voksenkorpset ditt og ta deg en prat med dem? De blir helt sikkert både glade og gira, og kan bidra med både prøving av instrumenter og tips og råd til hva som er lurt og ikke. Undervisning kan du søke om på den lokale kulturskolen.
Det lokale voksenkoepset er skadeskutt og med brukken rygg og de gjenværende øver sammen med skolekorpset. Det skolekorpset jeg nå har tre unger i og sitter i styret til og vet utmerket godt at den lokale kulturskolen ikke har plass til alle ungene vi søkte inn en gang, bare halvparten av årets aspiranter faktisk (og ingen på treblås, utenom fløyte som formelt er treblås da. Min datter fikk nå den siste ledige timen, aka timen til den fløytisten vår som sluttet i kulturskolen i oktober) så det er ikke mulig å få undervisning det for voksne, nei.
Nei, jeg skal nok ikke lære meg å spille noe. Jeg har ikke tid, overskudd eller egentlig veldig lyst.