Sv: Kongefamiliens voldelige realityshow
Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.
Jeg nevnte det for datteren min. Og hun sa at hun hadde stor forståelse for at IA har behov for å beskytte moren sin oppi alt dette. Og at Instagraminnlegget nok ikke handler om bror, men om ganske kjipe beskyldninger som rettes mot mor, som overhodet ikke har rot i virkeligheten. Når man ser på det i det perspektivet, så skjønner jeg det. Men hun burde muligens ha fått litt hjelp til å formulere utblåsningen på en måte hvor det var tydeligere for hvermannsen. 
Jeg har helt oppriktig vondt av MM. Kontakten hun hadde med JE var ikke spesielt klok, det må sies. Men det er andre jeg syns det er mye verre med i den saken. Men å skulle stå i dette, samtidig som hun er alvorlig syk og har en overgreps- og voldstiltalt sønn er jo noe som ville knukket de aller fleste. At datteren hennes har behov for å forsvare moren sin oppi alt dette, det skjønner jeg.
Det er jo hele poenget mitt, jeg har forståelse for behovet for å blåse ut, for å beskytte, og det må være hjerteskjærende å ikke ha mulighet til å være der for barnet sitt, selv om det han har gjort er helt jævlig. Og siden alle disse helt normale tingene ikke er mulig i rollen som kongelig person, så må vi slutte med monarki. Jeg har ingen tro på at verken kronprinsparet, prinsessen eller noen andre i den familien abdiserer frivillig, så da må det være en statlig avgjørelse.