|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#501 |
|
Leser
|
Sv: Kongefamiliens voldelige realityshow
Jeg synes det er rart at hun ikke skjønner at dette kommer ut. I følge media var det 800 følgere på denne private kontoen. Det er ganske mange mennesker å "betro" seg til. Og så skriftlig, hvor folk kan ta skjemdumper, lagre etc
Synes du skal ta en kaffe med meg på kafe og snakke om det - jeg har lyst til å lære mer om det!
|
|
|
#502 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowJeg synes oppriktig synd på både Mette-Marit og Haakon i dette og på de to søsknene. |
|
|
|
|
|
#503 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowJeg leste nettopp en kommentar om IAs post, og broren. Jeg har ull i hodet i dag, så husker ikke hvem som skrev dette og helt hva som var saken, men det var noe med at nr 2 i arverekken ikke kan opptre som influenser. Skribenten dro parallell til da HKH MM skrev til pressen for 9 år siden i anledning Marius 20-årsdag. Pressen backet opp, og skribenten siterte eller refererte en tidligere Se og Hør journalist som angret på at de ikke hadde skrevet om rusbruken og et forelegg for narkotiske stoffer tilbake i 2017 på Palmesus.
|
|
|
#504 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowJeg syns det er helt utrolig drøyt å påstå at det er foreldrenes feil om barna ender opp med "dårlig moral". Vi påvirker ungene våre, og vi kan installere trygghet og kompass, men det er mye, MYE utenfor oss, som også bestemmer. I tillegg til den personligheten vi er født med, så kommer venner og miljø. Og jeg skjønner VELDIG godt at MMs familie reagerer sterkt på de kraftige påstandene om at Marius feiltrinn er mammaens feil.
|
|
|
#505 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette. 100% enig.
|
|
|
#506 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowNei, ja å legge alt på foreldrenes skyld, det går ikke hjem hos meg. Og på et eller annet tidspunkt må avkommet stå for sine egne handlinger, selv om foreldrehjertene rives i stykker.
|
|
|
#507 |
|
Boler'o?
Det er sikkert mange journalister som angrer på mye, jeg synes godt de kan begrense seg, for sånn jeg oppfatter medier nå så er de altfor opptatt av å få klikk og litt for lite av integritet. På generell basis.
|
|
|
#508 |
|
villende
|
Dette har jeg tenkt i veldig mange år. Og så er det noen veldig gode grunner til at jeg har begynt å tenke annerledes. |
|
|
|
|
|
#509 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowBroren min var gjennom en periode hvor han hadde svært omfattende rusproblemer. Typ: jeg hentet ham på «plata» ved flere anledninger. Dette skyldtes virkelig ikke dårlig oppdragelse. Brodern og jeg er jevngamle, og levde innen helt de samme rammene som barn og tenåringer.
|
|
|
|
#510 |
|
Boler'o?
Jeg synes det er vanskelig å slå fast bastant at hun er en del av grunnen til at han sitter i den rettssalen. Hun har så klart påvirket ham, men den påvirkningen kan også være at han ikke har gjort verre ting enn det han har.
|
|
|
#512 |
|
Rockesøster
|
Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowJeg synes NKS Veiledningssenter har en fin påminnelse vi alle kan ta inn over oss
|
|
|
#513 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowJeg tror det er vanskelig for oss å forestille seg en verden som er så voldsomt privilegert som den verden de kongelige og superrike lever i. Jeg har sett for meg USA og sånt, men slik er det antageligvis for en liten elite i Norge også. På lik linje virker det som at disse privilegerte ikke klarer å se vår veden eller seg selv utenfra alltid? Jeg tenker litt på historiene om IA som jeg hører fra hennes jevnaldrende etter militæret f.eks. Eller IG-posten hennes, eller yogareisene til MM. (Og at TV-serien Exit er basert på ekte personer, som en venninne av meg sa i forgårs).
|
|
|
#514 |
|
Introvert textrovert
|
Enig i det, det synes jeg jo flere her sagt her i tråden, at man aldri kan skylde på foresatte alene.
|
|
|
#515 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Det er det ikke noen som sier, og sikkert ikke mange som mener. Alt vi opplever og alle miljø vi er en del av er med på å påvirke oss, og ikke minst foreldrene våre i oppveksten. Men det du skrev var at "det er foreldrenes feil". Og da virker det som du mener at det kun er deres feil, og jeg tror det er det folk steiler litt over. Det fikk i alle fall meg til å løfte på øyenbrynene. Og tør ikke tenke på hvordan det måtte føles, for eventuelle brukere her inne som er foreldre til barn som har gjort noe kriminelt, å lese en slik påstand.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : I går kl 13:32. |
|
|
|
|
|
#516 |
|
Boler'o?
Veldig!
|
|
|
#518 |
|
Semiaktiv
Hva mener du, han er jo perfekt (han og datteren)? I alle fall slik det fremstilles i media. Aldri noe tull med dem.
|
|
|
#519 |
|
villende
|
Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowNå sitter jeg ikke i pauserommet. Jeg er på FP. Som er et diskusjonsforum, hvor det er helt frivillig å være, hvor debattene kan være harde, men takhøyden er stor, og hvor vi som har vært her ganske lenge også vet at det kan komme synspunkter som kan gjøre vondt. Og hvis det er en ting jeg har lært av dette forumet, så er det at hvis jeg får vondt av å lese det, så er det ofte en grunn til det. Jeg vet også at dere som leser det jeg skriver, er i stand til å lese nyanser, til å lese mellom linjer, og til å ta av vrangbrillene og lese med et åpent blikk. |
|
|
|
|
|
#520 |
|
Semiaktiv
Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowForeldrene er en DEL av problemet, sier du nå. Det er der det ligger. Det er ikke så enkelt som at "foreldrene har skylda", som var det ditt første innlegg signaliserte. Det blir litt for enkelt for de fleste, for vi vet at det er mye mer komplisert enn som så, noe du selv også nyanserer, gjennom etterfølgende innlegg. Og da er jeg enig. For det er stor forskjell på de to påstandene.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : I går kl 14:20. |
|
|
|
![]() |
|
|