Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-07, 22:45   #10
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Jeg er veldig nøye på at barna mine har det de trenger for å være tørr og varm, hva får deg til å tro noe annet?`man klarer faktisk det uten å bruke 6000..

Jeg har bare sagt at jeg aldri ville brukt så mye penger og jeg synes det er unødvendig når man kan få det mye billigere, men hvis man synes det er greit å bruke så mye penger, så hver så god.

Jeg vet ikke hva du gjør eller andre her inne, men jeg vet om mange som går til butikken når sesongen nærmer seg og kjøper allt de trenger og betaler full pris. Så kommer de å klager etterpå hvor dyrt det er.
De har ikke ofret en tanke på at man kan kjøpe på salg eller brukt og noen klarer ikke å la ungene arve etter hverandre.. Rosa kan jo selvførgelig ikke lillegutt på 1 og 2 år bruke.. Blå kan jo ikke 4 årige jenta bruke, så da kjøper vi nytt.
Ja det finnes mange av dem og.

Jeg har ikke bruktbutikker i umiddelbar nærhet jeg heller, men i løpet av et år så er jeg på forskjellige steder og søker de opp.
Samt jeg bruker nettbutikk og brukt på nett..

Jeg klarer fint å se andres situasjon. Jeg forklarer hvordan VI har det og folk rundt oss og da blir det litt vanskelig å forstå at andre ikke klarer det.
Minsten har vært ute i - 20 mange ganger når han er hos mormor, varm og god. (han har ikke astma)

Jeg og og enig med ei lengre opp her at en MÅ ikke ha ull lag på lag. En god vinterdress over bomull/fleece kan være like godt selv i mange minus, kommer an på kombinasjonen men noen sverger til ull uansett.. og ja unger er forskjellig, de som er veldig kalde trenger nok kanskje ull.
En god dress MÅ ikke koste langt over 500..

Så det du sitter å sier her at fordi jeg ikke bruker flere tusen på barna mine i vintertøy så har ikke mine barn gode nok klær..
Bullshit. Klærne de har kan fint brukes under -15. null problem..

Hva man gidder å ikke gidder å gjøre er for meg den enkeltes valg, men JEG gidder når jeg vet det er salg, jeg gidder å ta meg bryet og lete opp bruktbutikker når jeg likevel er utenombys og jeg gidder å tråle internett for å finne pent brukte klær eller klær på salg.
Jeg gidder å be venner og familie rundt om å holde et øye åpent for meg, så de kan handle for meg hvis de kommer over noe.
Fordi jeg mener at det er tull å bruke mye penger på klær til barn i hyppig vekst, når jeg kan få det mye billigere.

Hvis du ikke har disse mulighetene så får du bruke 6000 da.
Da har man ikke noe valg helt klart.

Men synes det er frekt å si at mine barn ikke har gode nok klær fordi jeg ikke bruker så mye penger på vinterklær.

Jeg er sikker på at dine barn er godt nok kledd, men her på vestlandet regner det i bøtter og spann om vinteren, luften er rå og det er utrolig kaldt. Skulle gjerne brukt bomullsklær på gutten min, men med ull blir han aldri kald, klam eller svett. Og er det en ting jeg har lært så er det at bomull blir iskaldt når det er vått! Og våt blir han, selv om han har regntøy på seg eller vanntett vinterdress, for han rett og slett bader i dammene. Derfor investerer jeg i skikkelige ullklær til ungene, men selv om jeg handler mye på salg og har en svigermor som strikker litt, så blir det fort en del penger. Bare et par ullvotter koster nesten 100 kr, og du kan banne på at de blir rotet vekk i barnehagen i løpet av et par måneder. Vi har heller ingen å arve klær fra så vintertøy til eldstemann blir dyrt ja. Og omtrent hver eneste bukse og stillongs han har er så slitt ut når han er ferdig med de at de bare kan klippes opp til shorts. Ikke alle holder seg varm med bomullsklær, og ikke alle har klær de kan arve eller besteforeldre som strikker ullklær, da forstår vel du og at det går mer enn 500 kr per unge i året på klær

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:30.