Sv: Ville du byttet barna tilbake?
Aldeles grusomt! Med en ettåring hjemme, kan jeg ikke forestille meg å skulle gi henne fra meg, skulle det vise seg at hun ikke var min.
Ellers så tror jeg dette er en slik sak der ting kanskje vil sette større spor hos foreldrene enn hos barna. Det er da mange barn som kommer til sine adoptivforeldre i 10–12-månedersalden, er det ikke, og det bruker da å gå greit, gjør det ikke?
Som mor ville jeg garantert fått varige mén, ikke minst dersom jeg anså den andre familien for å være mindre skikket. En ting er nå hvis den andre familien hadde vært en Skilpadda-, Polyanna- eller Maximilla-familie. Da kunne jeg vel kanskje klart å få sove om nettene, men hva om den andre familien var Bølle-familien eller Røyker i stua og er rasister-familien eller Drikker masse øl på formiddagen og krangler hver dag-familien? Hvordan kunne jeg da ha gitt fra meg Blobben til dem? Eller levd godt med å vite at BiologiskBlobben bodde der?!
Jeg er veldig, veldig glad for at det ikke er rom for tvil om at våre unger er våre unger, for et slikt valg vet jeg ikke hvordan jeg skulle overlevd, rett og slett.
|