|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hva gjør man når man er invitert bort til julJeg synes ærlig talt at Sitron har et poeng jeg. Hvis en muslim på heite livet skal blande seg inn i julefeiringen får han tåle både ribbe og marsipangriser. Han skal selvfølgelig ikke tvinges til å spise det selv, men at ikke andre skal få spise det synes jeg blir for teit. Sorry! Det er jul og muslimer har ikke egne juletradisjoner andre skal måtte ta hensyn til.
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva gjør man når man er invitert bort til jul
"Blande seg inn i julefeiringen"?
|
|
|
#4 |
|
Absolut ateist
|
Enda ett poeng mot hans fasthet i troen.
|
|
|
#7 |
|
Introvert optimist
|
Jeg synes absolutt det kan kalles innblanding når man må endre på julefeiringen av hensyn til en muslim, selv om han er aldri så mye gift med vertinnen. Dette er ikke hans fest, for ham er 24. desember en dag som akkurat alle andre. Selvfølgelig skal han ikke tvinges til å spise noe som strider mot hans religion, men at andre skal få sin julefeiring ødelagt (slik opplever jo HI det) fordi han ikke kan spise svinekjøtt er da helt meningsløst.
|
|
|
#8 |
|
flisespikker
|
Da er vi vel bare uenige, da. Jeg synes absolutt det er hans fest når det er han som arrangerer den i sitt eget hjem, og jeg synes det er å overdramatisere voldsomt å si at man ødelegger noens julefeiring ved å invitere dem til lammestek på julaften.
|
|
|
#9 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør man når man er invitert bort til julSvigers har alltid alkohol på julaften hjemme oss seg og forøvrig hos alle andre. Jeg kan aldri tenke meg å servere alkohol på julaften. Skal jeg servere alkohol på julaften fordi jeg selv drikker alkohol til andre anledninger? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ringskrømt
|
Jeg visste ikke at maten var så viktig. Jeg er oppvokst på pinnekjøtt, men blir jeg invitert til svigermor, som serverer ribbe, føler jeg ikke at hun ødelegger eller endrer julefeiringen. De har sine egne tradisjoner, det betyr ikke at "min måte" er mer riktig eller mer "julete". |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Dårlig husmor
|
Her har vi en muslim som har giftet seg med en kristen ( i hvert fall kulturelt kristen, om ikke troende). Han er selvfølgelig snill og vil feire hennes tradisjonelle høytider med henne og hennes familie, men det er en del av denne feiringen han synes er vanskelig, nemlig en matrett som er forbudt i hans religion. Selvfølgelig tar man da et hensyn. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
saftig
|
Æhm. Er det ikke hjemme hos muslimen, da? Dette blir å sette saken på hodet.
|
|
|
#13 |
|
Epikur
|
Sv: Hva gjør man når man er invitert bort til julSom min svært høflige og veloppdratte farmor pleide å si: En lyt ta skikka der en kjem".
|
|
|
#14 |
|
Viser tenner
|
Sv: Hva gjør man når man er invitert bort til julIngen ville vel finne på å ta med mat hjem til deg Mim!
|
![]() |
| Emneord |
| klassiker |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|